اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

قلب ایرانی خودروی 301 در مدار تولید

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، موتور ای. سی. 5 طراحی کرد که این موتور قابلیت نصب در پژو 301 را دارد.

قلب ایرانی خودروی 301 در مدار تولید

اخبار شرکت‌ها- گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بومی سازی فن آوری تولید و استفاده از ظرفیت های داخلی، موتور ای. سی. 5 طراحی کرد که این موتور قابلیت نصب در پژو 301 را دارد.

موتور ای. سی. 5 با استفاده از تکنولوژی CVVT ( کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها) و با با بیش از 80  درصد ساخت داخل تولید می شود .  

تاکنون 50 دستگاه از موتور EC5  تولید شده و این موتور که بر پایه موتور تی. یو. 5 طراحی شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت ، استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می کند و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.
حجم موتور 301 ، 1.6 لیتر، حداکثر قدرت آن 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است.
همچنین توان و گشتاور موتور5 EC  به میزان 4 تا 7 درصد نسبت به موتور TU5 افزایش یافته است. این موتور ازآزمون های عملکردی مختلف و شرایط آب و هوای متفاوت سربلند بیرون آمده است.در مجموع، می توان گفت، این موتور منحنی گشتاور یکنواخت تری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول