اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پول‌های اخذ شده از دانش‌آموزان توضیح دهد

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج از آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد خواست در خصوص پول‌های اخذ شده از دانش‌آموزان توضیح دهد.

آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پول‌های اخذ شده از دانش‌آموزان توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج از سلسله مباحث مطالبه گری خود آورده است: از سال ۹۶ با اعلام معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش، طرح فروش کتاب‌های درسی به صورت اینترنتی اجرا شد.

حذف واسطه‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت کتاب‌های درسی از اهداف اصلی این طرح بود.

بسیج دانشجویی به عنوان تشکل انقلابی که پرداختن به مسائل اجتماعی و مطالبه‌گری را رسالت خود می‌داند با اذعان  خود مردم و از طریق تماس‌های کثیر  با این مجموعه ، کاوش‌های میدانی از مدارس مختلف سطح استان و همچنین استناد به اسناد و مدارک ارائه شده به مراجع ذیصلاح مبنی بر گرفتن اجباری مبلغ هفت هزار  تا ۱۰ هزار تومان  به عنوان هزینه منگنه کتاب‌های درسی از هر دانش آموز،  برای خاتمه دادن به این اقدام زشت و زننده در این شرایط اقتصادی که سبب به حاشیه راندن اهداف کلی این طرح می‌شد، نامه‌ای به مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان ارسال و خواستار توضیح قابل قبول و شفاف سازی در این زمینه شد.

خوشبختانه طبق اخبار واصله ارسال این نامه سبب شد تا اخذ این مبلغ از دانش آموزان متوقف شود, اما این تنها بخشی از مطالبه به حق مجموعه بسیج دانشجویی بود.

متاسفانه در رابطه با پول‌های گرفته  شده و سودهای کلانی که به جیب برخی افراد رفت هیچ توضیحی از اداره کل آموزش و پرورش استان دریافت نشد و اخیراً هم معاونت کتب درسی آموزش و پرورش بویراحمد با انتشار بیانیه‌ای در سطح رسانه‌های استان بسیج را به عنوان دسیسه چی و دروغگو معرفی کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان این اقدام را توهین به این تشکل و جامعه فرهنگی  استان می‌داند.

آیا این درست است که از کوچکترین حقوق مردم استان خود دفاع کنیم و دروغگو قلمداد شویم ؟ آیا این درست است خواهان شفافیت باشیم و دسیسه چی معرفی شویم و آیا حمایت از مردم در این شرایط اقتصادی سخت , فتنه گری است ؟

 اینها مواردی است که به همکاران جوان خود نسبت داده‌اید.

در این بیانیه اعلام می‌کنیم که بسیج دانشجویی به تمام اصول اخلاقی پایبند اما حق دفاع از خود در برابر این بی اخلاقی و بی احترامی‌ها را محفوظ می‌داند  و از حقوق مردم خود به شکل کامل دفاع خواهد کرد و در این راه کوچکترین سستی و ترسی از خود نشان نخواهد داد.

از اداره کل آموزش و پرورش خواهشمندیم برای خاتمه دادن به این مسئله اقدام به شفاف سازی نماید و تکلیف پولهای اخذ شده را مشخص کند.

تا زمان حصول نتیجه نهایی، بسیج دانشجویی به اقدامات مطالبه‌گرانه خود ادامه خواهد داد و در صورت عدم بررسی موضوع، این مسئله را به مراجع قضایی ارجاع خواهد داد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول