اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طراحی‌ها علیه کنگره اربعین؛ ناتوان برابر عزمی راسخ

طراحی‌های دشمنان اسلام و دنیای استکبار علیه کنگره عظیم اربعین در روزهای اخیر، بی‌تردید برابر عزم راسخ امت اسلام و مردم ایران برای برگزاری باشکوه این آیین باشکوه ناکام خواهد ماند.

طراحی‌ها علیه کنگره اربعین؛ ناتوان برابر عزمی راسخ

خبرگزاری فارس سمنان- گروه سیاسی: بخشی از طراحی‌های دنیای استکبار علیه کنگره عظیم اربعین در روزهای اخیر در کشور عراق عملیاتی و متعاقب آن، برخی مرزهای خروجی کشورمان به سمت عراق به‌طور موقت مسدود شد.

از طرفی، صحنه‌های درگیری ساختگی در این کشور ثبت شد و با بزرگ‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای غرب بارها به نمایش درآمد تا از عزم و اراده امت‌های مسلمان به‌ویژه مردم ایران برای حضور در همایش بزرگ اربعین حسینی بکاهد؛ اما همچنان شاهد خیل عظیمی از علاقه‌مندان به سیدوسالار شهیدان (ع) هستیم که می‌روند تا به محبوب خود برسند.

کارشناسان سیاسی می‌گویند: زمان‌بندی اعتراضات در عراق برای تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین است؛ اما عشق ملت عراق به امام حسین (ع) طراحی دشمنان علیه حرکت اربعین را ناکام می‌گذارد.

آنها معتقدند: توطئه استکبار برای بر هم زدن امنیت عراق به دلیل در پیش بودن راهپیمایی اربعین از قبل برنامه‌ریزی شده است؛ اما عراقی‌ها متفق‌القول هستند که باید به زائر امام حسین (ع) خدمت کرد و کنگره عظیم اربعین را گرامی داشت.

برخی نیز تلاش‌های این روزها برای برهم زدن آرامش عراق را دسیسه آل‌سعود می‌دانند که در پی انتقام‌گیری از محور مقاومت آن هم با صرف هزینه‌ای هنگفت است.

آل‌سعود؛ در پی انحراف افکار عمومی

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره نقش آل‌سعود در تضعیف جبهه مقاومت و دسیسه‌های این روزها اظهار کرد: آل‌سعود کوچک‌تر از این‌هاست که بخواهد محور مقاومت امت اسلام و حزب‌الله قهرمان را تضعیف کند.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان در نبردهای مختلف، رژیم صهیونیستی را شکست داده است و با حرف و فشار آل‌سعود از صحنه سیاسی خارج نمی‌شود؛ زیرا این امر هدف سعودی‌ها بوده است و امروز هم آن را پیگیری می‌کنند تا انتقام خود را از محور مقاومت بگیرند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه آل‌سعود دنبال خلع سلاح محور مقاومت است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند ارتش هفتم جهان است و به عظمت نظامی خود می‌بالد، نتوانسته تا امروز این کار را انجام دهد و آل‌سعود که جای خود دارد.

سیدافقهی با اشاره به اینکه سعودی‌ها در باتلاق خودساخته‌اش در سمن در حال غرق شدن است، اضافه کرد: سعودی‌ها امروز دست به خودزنی زده و با مزدورانشان وارد میدان شده‌اند.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها با تظاهرات و تنش می‌خواهند شیطنت‌هایی را در منطقه انجام دهند، اظهار کرد: محور مقاومت به‌طور کامل بر صحنه مسلط بوده و آل‌سعود در گوشه رینگ فشارهای جهانی قرار گرفته و در سراشیبی سقوط در حال حرکت است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه سعودی‌ها امروز از هر زمان دیگری ضعیف‌تر شده‌اند، اضافه کرد:‌ آل‌سعود در داخل کشورش درگیر شاهزاده‌های مفسد شده و در سطح منطقه و جهان مشکلات را دامن می‌زند تا افکار عمومی را منحرف سازد.

حفظ عزت اسلام؛ هدف کنگره عظیم اربعین

حجت‌الاسلام غلامعلی موسوی، کارشناس ارشد علوم سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره موضع آمریکا در منطقه و آشوب‌های اخیر و اهمیت برپایی باشکوه کنگره عظیم اربعین بیان کرد: آمریکا برای کسب منافع خود، ناامنی را در منطقه دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آل‌سعود هم از یاریگران استکبار جهانی در منطقه بوده و از هر درنده‌ای وحشی‌تر است، تصریح کرد: سعودی‌ها با کارهایی که در خاورمیانه امروز انجام می‌دهند، به معنای واقعی کلمه از جنایتکاران تاریخ به شمار می‌روند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در طول تاریخ اهانت‌ها و توهین‌های زیادی به امت اسلام و ملت ایران داشته‌اند، اضافه کرد: حفظ عزت و نمایش وحدت ملت‌های مسلمان یکی از اهداف شکل‌گیری کنگره عظیم اربعین بوده که تا امروز نیز سبب وحشت استکبار جهانی شده است.

موسوی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران جلوی دست‌درازی به داشته‌های مسلمانان جهان را توسط استکبار جهانی گرفته است، تصریح کرد: در وقایع اخیر هم مردم عراق در میدان خواهند بود و جلوی مزدوران غربی می‌ایستند و اجازه دست‌درازی به داشته‌های امت اسلام را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس عراق باید بیشتر به فکر معیشت مردم باشند، اضافه کرد: مسؤولان عراقی باید رفاه مردم را در حوزه اقتصادی بیشتر از گذشته پیگیری کنند تا بستری برای ورود دشمن و ایجاد تنش و آشوب در این کشور فراهم نشود.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی جنگ اقتصادی علیه همه مسلمانان جهان به‌خصوص نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران به راه انداخته است، تصریح کرد: آنها دنبال تحقق اهداف و نقشه‌های شوم خود از این طریق هستند و مردم عراق را تحریک می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه باید سیاست‌های مناسب و درست اقتصادی در دنیای اسلام طراحی شود، اظهار کرد: باید شرایط معیشت مردم مسلمان همواره بهبود پیدا کند تا دشمن در پیگیری اهدافش به جایی نرسد.

طنین بلندترین ندای استکبارستیزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: اربعین حسینی از شعائر اسلام به‌ویژه شیعه بوده و از سوی امامان معصوم (ع)، زیارت اربعین بسیار سفارش شده و مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام غلام‌رضا قندهاری با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین تصویرگر وحدت شیعیان و آزادگان جهان است، تصریح کرد: عاشقان اسلام، این مسیر را برای رسیدن به مولای خود، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) طی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین به مذهب و دین خاصی برنمی‌گردد، اضافه کرد: از همه ادیان الهی در این اجتماع بزرگ و بی‌نظیر در جهان شرکت دارند و ندای لبیک یا حسین (ع) را سر می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین طنین‌انداز بلندترین ندای استکبارستیزی عالم یعنی «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است، تصریح کرد: امروز آزادی‌خواهان عالم ندای استکبارستیزی خود را به گوش استکبار جهانی می‌رسانند.

عشقی که سرد نمی‌شود

بررسی اخبار موثق از مرزهای کشورمان نشان می‌دهد با وجود همه جوسازی‌های رسانه‌ای غربی‌ها درباره تنش‌های روزهای اخیر در کشور عراق، ذره‌ای از شور و حال مردم ایران و سایر مردم مسلمان برای حضور در کنگره عظیم اربعین کاسته نشده است.

مردم استان سمنان بیش از 34 موکب در کشور عراق برپا کرده‌اند و پذیرای زائران حرم دلربای حسینی هستند و این نشان می‌دهد آتش عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هرگز به سردی نمی‌گراید.

 انتهای پیام/۶۷۰۳۴/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول