اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ناجا باید مظهر اقتدار و رحمت باشد

امام جمعه بجنورد خدمات سپاه را غیر قابل مقایسه با سایر نهادهای دیگر دانست و گفت: سپاه سرمنشأ خدمات بسیاری برای مردم بوده است.

ناجا باید مظهر اقتدار و رحمت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت اجرای عدالت در جامعه اسلامی اظهار کرد: بنابر روایات ائمه اسلام تدبیر جامعه با عدالت و نه جود و کرم باید پیش برود.

وی اصل و اساس اسلام را بر پایه عدالت دانست و افزود: برخی از دولتمردان از جیب بیت‌المال اقدام به جود و کرم می‌کنند که این امر جایز نیست.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه به سخنان رهبر انقلاب در جمع مجمع عالی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه اقدامات فراوانی در کشور انجام داده که ازجمله آن اقدام سپاه در تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بوده که خدمتی بزرگ به کشور اسلامی محسوب می‌شود.

وی خدمات سپاه در بخش‌های مختلف را فراوان توصیف کرد و افزود: اقدامات سپاه را با نهادهای دیگر نمی‌توان مقایسه کرد و اگر برخی اقدامات سپاه نیز در برابر دشمنانی همچون داعش نبود، اکنون کشور عراق و سوریه در چنگال داعش قرار داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی سپاه را منشأ خدمات بسیاری برای مردم عنوان کرد که رویش‌های آن بیشتر از ریزش‌هایش بوده است.

وی همچنین به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: ناجا باید با هوشمندی علیه خائنان به کشور و امنیت مردم اقدام کند و با شناسایی آنان به گسترش امنیت در کشور کمک کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی امین بودن و امانت‌داری ناجا را ازجمله دیگر ویژگی‌های نیروی انتظامی برشمرد و خاطرنشان کرد: هوشمندی و امانت‌داری این نیروها به‌عنوان شعار هفته ناجا باید در همه‌جا به‌کارگیری شود.

وی اقدامات نیروی انتظامی در استان را رو  به رشد توصیف و ارزیابی کرد و ادامه داد: ناجا مظهر اقتدار، رحمت و عزت باید باشد به‌نحوی‌که بدون توهین وظیفه قانونی خود را انجام دهد و مر قانون باادب و اخلاق به اجرا دربیاید.

خطیب جمعه بجنورد همچنین به اقدام برخی از جوانان برای عدم گذراندن خدمت سربازی نیز اشاره کرد و افزود: خدمت مقدس سربازی شخصیت جوان را منظم و باعث یادگیری انضباط به وی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خدمت به‌نظام، ازجمله عبادات است ادامه داد: خانواده‌ها، جوانان را از سربازی رفتن فراری ندهند زیرا زندگی آنان در جامعه به اشکالات متعددی برخورد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها به سالروز سفر رهبر انقلاب به این استان در 19 مهرماه سال 91 نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قدم مبارک رهبری در این باعث شده تا علاوه بر برکات معنوی این سفر، بودجه‌ها و اعتبارات مختلفی برای پروژه‌های عمرانی به خراسان شمالی اعطا شود و باید این روز را مورد تجلیل قرارداد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول