اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تلاش غرب برای کشاندن ایران به میز مذاکره و بیانات راهگشای رهبر انقلاب

رئیس جمهور و همه دولتمردان بدانند و حتما می دانند که جهان در حال گذار از حوادث و وقایع در نقاط مختلف است و دست و پا زدن‌های غرب خبر از افول و سقوط آمریکا می دهد.

تلاش غرب برای کشاندن ایران به میز مذاکره و بیانات راهگشای رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، یاسین علیمحمد فعال دانشجویی طی یادداشتی نوشت: هنوز هم ناباوران به توان و ظرفیت داخلی در روزنامه های خود،  به نتایج مذاکرات با اروپا امید واهی دارند و خروج آمریکا را، دفع مزاحم از گروه مذاکره کننده عنوان می کنند و روند کاهش تعهدات هسته ایی و بازگشت به وضعیت قبل از برجام را نوعی اشتباه راهبردی می دانند.

این نگاه‌ها، نقطه عکس دیدگاه و بیانات پرحکمت، عزت و مصلحت رهبر انقلاب اسلامی در برابر اروپایی ها و آمریکاست که اخیرا در جریان دیدار فرماندهان اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه فرمودند: « کاهش تعهدات هسته‌ای که مسئولیت آن بر عهده‌ی سازمان انرژی اتمی است، باید همان‌گونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و به‌صورت دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید. » آنچه که آقای رئیس جمهور و گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران باید همواره بر اساس آن اصول و اساس ادامه دهند، که از منش انقلابی دست برندارند، اگر چنانچه در برابر تشر طرف مقابل سکوت و عدم هوشیاری داشته باشند، قطعا سطح توقعات بیشرمانه و فراتر از ادبیات مذاکره و دیپلماسی خواهد بود.

آنان نهایت سعی خود را به حاشیه کشاندن جمهوری اسلامی ایران به لبه سست پرتگاه مذاکرات متمرکز کرده اند که در صورت موفقیت، ایران خود را که بر روی گسل سست دید، نهایتا از ترس سقوط، دست نجات به سمت دشمن از موضع تسلیم و ضعف دراز کند‌ که همان معنای به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن است.

رئیس جمهور وقت فرانسه در کنار دیدارهای مجمع عمومی سازمان ملل، مبتکر به ایجاد دیدار آقای روحانی با ترامپ شد که البته موفق نگردید. یعنی دقیقا جورچین ذلت و خفت برای مواجهه با آمریکا است.

اگر بخواهیم از دریچه فرضی نگاه اروپا به ایران درباره مذاکره نگاه کنیم، قطعا چیزی جز مهار، تضعیف، تحقیر و تغییر آرایش انقلابی ایران به یک کشور سلطه پذیر در برابر جریان سلطه ترسیم خواهد شد. هدف این همه این مذاکرات و به تعبیر دقیق تر بازی مذاکره برای حذف ایران از همه نقوش مؤثر منطقه ایی و فرامنطقه ایی است. جهان تک قطبی منهای ایران. البته که معادلات بسیار تغییر کرده است‌.

ایران، امروز یک قدرت و مؤلفه تعیین و عمل کننده است.

آقای رئیس جمهور و همه دولتمردان بدانند و حتما می دانند که جهان در حال یک گذار عظیم و متحول از حوادث و وقایع در نقاط مختلف است و این دست و پا زدنهای اروپا و آمریکا خبر از یک احتضار می دهد، افول و سقوط آمریکا و تغییر نقشه جهان، که در مراکز و اندیشکده های خود آینده پژوهی کرده اند.

شروع دور جدید از مذاکرات احتمالی با اروپا باید آنچنان مقتدر باشد که حتی فکر به پرداختن موضوعات خارج از برجام هم نباشند‌.

دولت باید متمرکز به جریان اقتصاد و توان و تکیه به داخل باشد. این بستر سست و لرزان و ریزان است و هیچ اعتمادی حتی به اروپاییان نیست و تجربه نشان داده است که آنها وقتی اقتدار را می بینند و حالت و آرایش دیپلماتیک اشان در رفتار و گفتار تغییر می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول