اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امکان سفر بدون روادید به 56 کشور دنیا توسط شهروندان ازبکستان

بر اساس رده بندی شرکت Henley & Partners ، هم اکنون شهروندان ازبکستان می‌توانند به 56 کشور جهان بدون روادید سفر کنند.

امکان سفر بدون روادید به 56 کشور دنیا توسط شهروندان ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس رده بندی شرکت Henley & Partners، هم اکنون شهروندان ازبکستان می‌توانند به 56 کشور جهان بدون روادید سفر کنند.

ازبکستان در رده بندی گذرنامه‌ها از ماه مارس سال 2019  میلادی با چهار رتبه سقوط هم اکنون در  رده 85 دنیا قرار دارد.

بر اساس این گزارش، شهروندان این کشور می‌توانند به 56 کشور جهان بدون روادید سفر کنند. در حالیکه شش ماه قبل ازبکستان در بین 58 کشور بدون روادید در مقام 81 قرار داشت.

ژاپن و سنگاپور پیشتازان این رده بندی  هستند و شهروندان این کشورهای آسیایی می‌توانند به 190 کشور جهان بدون روادید سفر کنند.

کره جنوبی، آلمان و فنلاند مقام دوم را کسب کردند و شهروندان آنان می‌توانند به 188 کشور جهان بدون روادید سفر کنند. ایتالیا، دانمارک و لوکزامبورگ در مقام سوم قرار گرفتند که شهروندان آنان می‌توانند به 187 کشور جهان بدون روادید سفر کنند.

در بین کشورهای همسود اوکراین پیشتاز است. این کشور مقام 43 جهان را کسب کرد و شهروندان این کشور می‌توانند به 126 کشور جهان بدون روادید سفر کنند. در مقام دوم مولداوی قرار دارد که این کشور در این رده بندی مقام 47 را کسب و شهروندان آن می توانند به 119 کشور بدون روادید سفر کنند.

در رده بندی کشورهای همسود روسیه در جایگاه سوم قرار دارد و شهروندان این کشور می توانند بدون روادید به 117 کشور سفر کنند این کشور در رده بندی جهانی مقام 48 را کسب کرد.

قزاقستان در بین کشورهای آسیای مرکزی بهترین شاخص را دارد. شهروندان این کشور می‌توانند به 75 کشور جهان بدون روادید سفر کنند که در رده بندی جهانی مقام 48 را دارد. ترکمنستان در رده بندی کشورهای همسود در آخر قرار دارد و شهروندان این کشور می توانند بدون روادید به 51 کشور جهان سفر کنند، ترکمنستان مقام 90 در جهان را کسب کرده است.  

بی ارزش ترین گذرنامه های جهان به افغانستان و عراق تعلق دارد و شهروندان این کشورها می‌توانند به ترتیب به 25 و 27 کشور جهان بدون روادید سفر کنند.

شاخص گذرنامه‌های شرکت  Henley & Partners یک رده بندی بین المللی کشورها از لحاظ سطح آزادی رفت و آمد است.

این رده بندی از سال 2006 میلادی با همکاری انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)  منتشر می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول