اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام نظامی ارشد آمریکا: برای مقابله با روسیه، رزمناوهای بیشتری نیاز داریم

فرمانده نیروی دریایی آمریکا مستقر در اروپا با اشاره به حضور ناوگان نظامی روسیه در اروپا بر لزوم تجهیز هرچه بیشتر نیروهای تحت فرماندهی خود به ادوات جنگی بیشتر تاکید کرد.

مقام نظامی ارشد آمریکا: برای مقابله با روسیه، رزمناوهای بیشتری نیاز داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی دریایی آمریکا مستقر در اروپا در تلاش است برای امور آموزشی و واکنش نشان دادن به حضور نظامی روسیه در اروپا و دیگر نقاط جهان  کشتی‌های جنگی  بیشتری را فراهم آورد.

دریاسالار «جیمز فوگو» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا به تازگی در گفت‌و‌گو با وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» گفت که شاهد حضور کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای بیشتری از سوی روسیه در اقیانوس‌ اطلس، قطب شمال، دریای بالتیک، سیاه و مدیترانه است که باعث شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه می‌شود.

دریاسالار فوگو در ادامه گفت، با وجود اینکه که ناوگان ششم آمریکا در اروپا چهار ناوشکن، دو کشتی حمل و نقل سریع و یک کشتی فرماندهی در اختیار دارد، اما به ادوات بیشتری نیاز است.

وی با اشاره به مناطق حضور دریایی روسیه در جهان افزود که اقدامات روسیه در دریا عملیات دریایی برای آمریکا، ناتو و شرکای آن‌ها را دشوارتر یا خطرناک‌تر می‌کند.

اخیرا برخی رسانه‌ها نوشتند که نظامیان روس یک مأموریت شناسایی را در جزیره «اِسپیتس‌بِرگِن» در مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ انجام داده‌اند.

پایگاه نروژی «آلدریمر» در گزارش خود با استناد به منابع اطلاعاتی نروژ و ناتو، مدعی شد که این نظامیان متعلق به واحد نیروهای ویژه ارتش روسیه، در حال جستجوی زیرساخت‌های محلی بودند.

این رسانه با استناد به منابعی مدعی است، هنگامی که هواپیماهای جاسوسی آمریکا در حال شناسایی هوایی بودند، تصاویری از این نظامیان روسی ارائه کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه نیروی دریایی آمریکا، دریاسالار فوگو  گفت، روس‌ها «کالینینگراد» را نظامی کرده‌ و ادوات نظامی بسیاری در قالب قابلیت دسترسی ممنوع، موشک‌های کروز ضد کشتی و سامانه‌های اطلاعاتی، تجسسی در آنجا دارند که امکان هدف قرار دادن نیروهای ناتو را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا در خاتمه با اشاره به حضور نظامی روسیه در سوریه و دریای مدیترانه و لزوم تجهیز نیروی دریایی آمریکا به رزمناوهای بیشتر گفت: «لاذقیه و طرطوس در سوریه بسیار شلوغ شده و شاهد حضور کشتی‌های جنگی روسیه در آن منطقه هستیم که قبلاً هرگز چنین چیزی را ندیده بودیم. این مسئله خطر را افزایش می‌دهد و باعث افزایش تنش می‌شود.»

نیروی دریایی روسیه شهریور ماه سال جاری از رزمایش استقرار موشک‌های پیشرفته تاکتیکی «اسکندر» از سوی ناوگان بالتیک این کشور در کالینینگراد خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول