اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اسکان 12000 نفر از زوار اربعین در موکب‌های چهارمحال و بختیاری

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: ایام اربعین در عراق اسکان ۱۲ هزار نفر و تغذیه ۳۶ هزار نفر را تأمین می‌کنیم.

اسکان 12000 نفر از زوار اربعین در موکب‌های چهارمحال و بختیاری

البرز رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجن گفت: ۲۵ موکب یکی در شلمچه، یک موکب در بروجن و مابقی آن در عراق خدمتگزار زوار می‌باشند، این موکب‌ها در عمودهای ۲۸۵، ۱۳۱۳، ۱۱۳۰، ۱۳۷۰، ۱۴۰۸، پارک حی‌الحسین کربلا، خیابان میثم طمار کربلا و سه موکب ویژه‌ خواهران در کربلا فعالیت دارند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک موکب درمانی هم به نام موکب امام سجاد(ع) در محل باب‌القبله حرم امام حسین(ع) آماده‌ ارائه خدمات درمانی به زائران است و شروع فعالیت موکب‌ها از روز دوازدهم مهرماه در مسیر نجف_کربلا و از هجدهم مهرماه تا پایان اربعین در کربلا آماده‌ خدمت‌رسانی هستند.

رئیسی با اشاره به مسئولیت اسکان و تغذیه موکب‌های استان، بیان کرد: تعیین شده در عراق اسکان ۱۲ هزار نفر و تغذیه ۳۶ هزار نفر و در شلمچه اسکان هزار نفر و تغذیه سه هزار نفر از زائران را انجام دهیم و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۳۳۳۶ بانک صادرات واریز و در صورت داشتن کمک‌هایی همچون پتو، خوراکی و ... به دفتر ستاد عتبات استان واقع در خیابان شهید بهشتی کوچه ۳۶ پلاک ۲۳ تحویل دهند.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی از جمله پخش فیلم، سخنرانی، عزاداری، برگزاری نماز جماعت و ... توسط موکب‌ها برای زائرین از راه نجف تا کربلا  تدارک دیده شده است و ۴ نانوایی سیار با پخت ۵۰ هزار قرص نان خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیسی در پایان اظهار داشت: مردم سعی کنند برای هر وعده غذا و همچنین اسکان توقف طولانی نداشته و تلاش کنند یک یا دو روز قبل از اربعین به ایران بازگردند و همچنین مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول