اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مشکل توزیع گاز مایع در روزهای آینده در خاش رفع می‌شود

فرماندارخاش گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل توزیع گاز مایع مصرفی خانواده‌ها که به دلیل وجود مشکل در روند حمل و نقل دچار اختلال شده بود در روزهای آینده رفع و به روال عادی خود باز می‌گردد.

مشکل توزیع گاز مایع در روزهای آینده در خاش رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، صاحب گل صالحی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خاش اظهار داشت: اتخاذ راهبرد مقاومت در برابر فشار حداکثری دشمن ثمره تفکرات ارزشمند مقام معظم رهبری است.

وی افزود: توجه و تشریح دستاوردهای نظام  برای حفظ امنیت و منافع ملی باید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی مورد تاکید و تبلیغ قرار گیرد.

صالحی با بیان اینکه تروریسم اقتصادی دشمن با شکستی مواجه شد که عزت و سربلندی ایران اسلامی را به همراه داشت گفت: عجز و ناتوانی نظام سلطه در برابر کشور ما بر جهانیان ثابت شد که در پی آن کاهش تورم، تثبیت نرخ ارز و رونق تدریجی تولید را شاهد هستیم.

فرماندار خاش تاکید کرد: استقبال از انتقادات سازنده و بکارگیری بانوان در پست های کلیدی عامل توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان جزو 10 استان اول در بکارگیری بانوان در مناصب مدیریتی است تصریح کرد: خوشبختانه افزایش مشارکت اجتماعی بانوان طی چند سال گذشته پررنگ تر ظاهر شده و نقش این قشر عظیم اساسی بوده است.

صاحب گل صالحی ادامه داد: باتوجه به رخ داد بارش های اخیر در استان ضرورت دارد ستاد بحران شهرستان برای مقابله با شرایط خاص آمادگی لازم را داشته باشند تا بگونه صحیح امور مدیریت شود.

وی در خصوص کمبود گاز مایع در خاش توضیحاتی ارائه داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مشکل توزیع گاز مایع مصرفی خانواده ها که به دلیل وجود مشکل در روند حمل و نقل دچار اختلال شده بود در روزهای آینده رفع و به روال عادی خود باز می‌گردد.

عدم تحقق ۳۰ درصدی سهم بانوان در پست های اجرایی شهرستان

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: توسعه و اعتلای کشور در عرصه های مختلف منوط به رعایت حقوق و عدالت جنسیتی است.

فریبا برنایی با بیان اینکه در ارکان اسلام و اساس انقلاب اسلامی بر رعایت حقوق بانوان تاکید شده است افزود: طبق قانون برنامه پنج‌ساله ششم ادارات و دستگاه های اجرایی موظفند ۳۰ درصد از پست ها و مناصب مدیریتی را به بانوان اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: با همکاری فرمانداران استان سه مشکل عمده بانوان و خانواده ها در شهرستان ها بررسی و راهکارهایی برای رفع این موانع اندیشده شده که بزودی اقدام خواهد شد تا بانوان توانمندی در سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

برنایی یاد آورشد: بانوان خاشی از پیشینه قوی در بحث مشارکت در عرصه سیاسی از جمله شرکت در انتخابات شورای های اسلامی و اداره امور دهیاری ها برخوردار اند اما تاکنون ۳۰ درصد سهم بانوان در پست های اجرایی این شهرستان محقق نشده است.

همچنین امام جمعه خاش نقش بانوان در نجات جامعه از انحراف و گمراهی را موثر عنوان کرد و گفت: رعایت حجاب،تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، پایبندی به ارزش های انقلاب و اسلام و همچنین اعتقاد به اصول مهدویت عامل بالندگی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: تعیین آیین نامه جهت توجه به هنجار ها و ارزش های محوری جامعه و صیانت از آرمان های انقلاب و اسلام از ضروریات و موکدات تلقی میشود.

تا پایان سال۵۰ روستا مهد در خاش راه اندازی میشود

مریم لک زایی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نیز در این جلسه از اخذ مجوز راه‌اندازی ۵۰ روستامهد در شهرستان خاش خبر داد و گفت: مبلغ ۱میلیارد ریال بودجه برای رسیدگی به کودکان کار خیابانی شهرستان نیز اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: یک میلیارد ریال اعتبار نیز برای ۱هزار و ۶۰ دانش آموز و خانواده های تحت پوشش بهزیستی شهرستان خاش اختصاص یافته و طبق برنامه بودجه درون سازمانی توزیع خواهد شد.

در ادامه موسی شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان نیز بیان داشت: در سطح جهانی یهود و نصارا و با استفاده از ابزارهای تبلیغی و رسانه ای خود تمام سعی را بر این گذاشته تا چهره ی امید به آینده و تحقق موضوع مهدویت را مخدوش کنند.

وی افزود: برداشت نا صحیح از مسئله مهدویت و انتظار سبب کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر  و بیان تشریحی این مسئله با چاشنی افراط و تفریط شده است.

شهرکی یاد آور شد: همراهی علمای شیعه و سنی و اعتقاد به مسئله مهدویت عامل فرهنگ‌سازی مبتدای انتظار در سیستان و بلوچستان شده است.

در پایان این جلسه حجت الاسلام غلامرضا دهقان به عنوان مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت در شهرستان خاش معرفی شد و از خدمات حمیدرضا شهرکی مدیر پیشین تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول