اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تمبر یادبود گاندی رونمایی شد

تمبر یادبود مهاتما گاندی در موزه ارتباطات رونمایی شد.

تمبر یادبود گاندی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌ دانشگاهی خبرگزاری فارس، نصرآبادی رئیس موزه ارتباطات  بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از تمبر یادبود مهاتما گاندی که در موزه ارتباطات برگزار شد، گفت: این ساختمان توسط یک ارشیتکت روسی طراحی و ۲۹ سال پیش تبدیل به موزه شد.
وی ادامه داد: خوشحالیم که تمبر مهاتما گاندی با همکاری پست طراحی شد و از همکاری مشترک با سفیر هندوستان داشتیم و خوشبختانه یکی از تمبرهای فاخر شرکت پست شده است.
نصرآبادی گفت: تعامل و ارتباط با کشور هند برای ما ارزشمند است و به دنبال توسعه آن هستیم.
در این مراسم از تمبر یادبود مهاتما گاندی رونمایی شد و در ادامه این مراسم، سفیر هند و همراهان از موزه ارتباطات بازدید کردند.

قدام دمندرا سفیر هندوستان در ایران نیز در این مراسم گفت: در همه جای دنیا تفکرات گاندی احساس می شود و فلسفه‌ای که او بنیان گذاشت امروزه در همه جای جهان کاربرد دارد.

وی گفت: گاندی برای رهایی هند از استعمار تلاش کرد ولی به دنبال راهی بدون خشونت برای این کار بود، مبارزه او مبتنی بر اصولی بود که والاتر از جنگ و خشونت بوده است و گاندی توانست بر نهضت های آزادی بخشی در افریقای جنوبی و امریکا تاثیر بگذارد.

سفیر هند گفت: در امریکا مارتین لوتر کینگ در مبارزه علیه برده داری از اندیشه های گاندی بهره گرفت، در صد و پنجاهمین سال تولد گاندی نباید فراموش کنیم که گاندی و نهضتش همچنان مهم است.
وی خاطر نشان کرد: باید بدانیم در دنیای امروز که جهان گرایی مطرح است گاندی به روستاها اهمیت ویژه ای می داد و مسؤولیتی که هر شخص در جامعه داشت و حقوق انسان ها برای این شخصیت ارزش داشت.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول