اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

میزبانی از تورهای ورودی کشور در جشنواره ایل سنگسر/ ورود 1727 گردشگر خارجی به سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسری میزبان تورهای ورودی سراسر کشور خواهد بود، گفت: یک‌هزار و 727 گردشگر خارجی در 6 ماه نخست امسال به این استان سفر کردند.

میزبانی از تورهای ورودی کشور در جشنواره ایل سنگسر/ ورود 1727 گردشگر خارجی به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی جمال ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی جشنواره ملی ایل سنگسری که با حضور مدیران کل و معاونان گردشگری استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین و قم در هتل سنگسر برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسری از 15 تا 17 آبان‌ماه در شهرستان مهدی‌شهر واقع در استان سمنان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم رویداد ملی جشنواره ایل سنگسری نقش مؤثری در معرفی این استان داشته باشد.

وی با تأکید بر مشارکت استان‌های هم‌جوار در برگزاری هر چه‌بهتر جشنواره ملی ایل سنگسری گفت: استان سمنان در این جشنواره میزبان تورهای ورودی سراسر کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان، گفت: استان سمنان با 40 روستای هدف گردشگری، درصدد توسعه گردشگری این روستاهاست.

جمال با اشاره به اینکه ۱۵ منطقه نمونه گردشگری در استان سمنان وجود دارد و ۲۶۲ واحد تأسیسات گردشگری در استان فعال است، افزود: ضریب اشتغال هتل‌ها در این استان ۵۵ درصد و آینده گردشگری استان رو به رشد است.

وی گفت: یک‌هزار و ۷۲۷ گردشگر خارجی و ۷۲۶ هزار گردشگر داخلی در 6 ماه نخست امسال از استان سمنان بازدید کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری دارد.

ایل سنگسری منحصربه‌فرد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: فرهنگ عشایری ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد و ایل سنگسری به لحاظ تنوع صنایع‌دستی، تولیدات لبنی، مسیر کوچ و ... منحصربه‌فرد است.

حبیب‌الله خجسته‌پور با اشاره به اینکه در این جشنواره تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مشارکت می‌کنند و دبیری کار نیز بر عهده بخش خصوصی است، افزود: همدلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم و بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره وجود دارد.

شرکت سیاه‌چادر استان‌های هم‌جوار در جشنواره ایل سنگسری

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در این نشست گفت: تولید نقش‌بافته‌ها و پوشاک با استفاده از موتیف‌های سنگسری ازجمله اهداف برگزاری جشنواره است.

منصور بیرقی خواستار اختصاص فضای تبلیغاتی استان‌های هم‌جوار، انجام تبلیغات جشنواره در فضای مجازی این استان‌ها و حضور پررنگ این استان‌ها در نمایشگاه صنایع‌دستی جشنواره شد.

وی با تأکید بر شرکت سیاه‌چادر استان‌های هم‌جوار در این جشنواره گفت: این جشنواره فرصتی برای معرفی توانمندی استان‌های سمنان، تهران، قم، البرز، قزوین و مازندران در حوزه گردشگری و ... است.

انتهای پیام/2568/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول