اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اختصاص 1900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای رونق صنعت آب و فاضلاب

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به اینکه از محل تبصره 18 قانون بودجه 98، یک هزارو 900 میلیارد تومان تسهیلات با هدف اشتغالزایی در اختیار صنعت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت،‌ گفت: 50 درصد این اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی و 50 درصد دیگر را بانک‌های عامل تامین خواهند کرد.

اختصاص 1900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای رونق صنعت آب و فاضلاب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا جانباز در حاشیه نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب با تاکید بر اینکه اختصاص 1900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای پروژه‌های آب و فاضلاب با هدف رونق بخشیدن به این صنعت است،‌گفت:‌ این منابع 6 طرح مهم حوزه آب و فاضلاب را در بر خواهد گرفت و بنابراین این 50 درصد برنامه‌ریزی شده از اعتبار صندوق توسعه ملی و 50 درصد مابقی توسط بانک عامل تامین خواهد شد.

به گفته وی این منابع به طرح‌های استفاده از کاهنده‌های مصرف برای توسعه مباحث مدیریت مصرف، بهره‌برداری از سامانه‌ها و تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، بهره‌برداری از سامانه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی، استفاده از آبرسانی تانکر، طرح ارتقاء کیفی با پکیج‌های کوچک و کاهش آب بدون درآمد و هدر رفت آب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای کشور خاطرنشان کرد: این منابع به صورت وام و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. بر این اساس پروژه‌های مورد نیاز در مناطق مختلف کشور از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها فراخوان داده خواهد شد و پس از بررسی صلاحیت متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صنعت آب و فاضلاب چند سالی است دچار رکود شده و به نظر می‌رسد اعطای تسهیلات و توجه دولت به این صنعت بیش از پیش ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول