اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت تشکیل پلیس ساختمان در تبریز/ مسئولان شهرداری با تخلف‌ها برخورد کنند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با تأکید بر جلوگیری از تخلفات ساختمانی، تشکیل پلیس ساختمان را از ضروریات دانست و گفت: اکثریت بدنه 14 هزار نفری شهرداری تبریز سالم اند و انگشت شماری هم اگر تخلفی کردند باید خودِ مسئولان شهرداری نظارت و رصد کرده و برخورد کنند.

ضرورت تشکیل پلیس ساختمان در تبریز/ مسئولان شهرداری با تخلف‌ها برخورد کنند

اعضای شورای شهر و شهردار تبریز با رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل الهی امروز پس از استماع اعضای شورای شهر تبریز که به طرح مشکلات مختلف شهر از جمله رفع موانع سرمایه‌گذاری، جلوگیری از تخلفات ساختمانی و مسائل زیست محیطی پرداختند، اظهار داشت: مسئولان شهری باید بدون لحاظ گرایش‌های سیاسی با همکاری سایر مسئولان در حل مشکلات شهر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره کشور را بر مبنای آرای عمومی قرار داده است افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مصادیق اِعمال اراده مردم در اداره کشور است. شورا جایگاه و تأثیری مهم در اداره کشور دارد. شور و مشورت در اسلام سابقه ای 1400 ساله دارد.

خلیل الهی ادامه داد: بر اساس اصل یکصد و سوم قانون اساسی، استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

رئیس تشکیلات قضایی استان یکی از مشکلات تمام شهرداری‌ها را فقدان تعریف درآمد پایدار در طول زمان و اداره شهرداری با اتّکا به درآمد مقطعی عنوان کرد و بر ایجاد درآمد پایدار از طریق فراهم کردن زمینه علمی برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار تأکید و اضافه داشت: تشکیلات قضایی استان از سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر جلوگیری از تخلفات ساختمانی، تشکیل پلیس ساختمان را از ضروریات دانست و اظهار داشت: اکثریت بدنه 14 هزار نفری شهرداری تبریز سالم اند و انگشت شماری هم اگر تخلفی کردند باید خودِ مسئولان شهرداری نظارت و رصد کرده و برخورد کنند طوری که حتّی یک نفر هم به فکر تخلف نیفتد؛ این خواسته مردم است.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول