اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رونمایی فناوری جدید نمایش فیلم در سینماهای آمریکا

برنامه ارزیابی صنعت گسترده سینمای دیجیتال نتایج اولیه بررسی فناوری جدید را در سال 2020 میلادی اعلام می‌کند.

رونمایی فناوری جدید نمایش فیلم در سینماهای آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن سینماداران آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که صاحبان سالن‌های سینما قادر خواهند بود فناوری‌های در حال تحول سینمای دیجیتال را آزمایش کنند تا با برنامه جدیدی که توسط انجمن ملی مالکان سالن‌های سینما (NATO) ارائه شده است، ببینند چه چیزی در فضای سینما بهترین تاثیر را خواهد داشت.

«جان دی مک‌دونالد» رئیس کمیته فناوری ناتو(انجمن ملی مالکان سالن‌های سینما) و معاون عملیات اجرایی شرکت سرگرمی AMC، در بیانیه‌ای گفت: سینمای دیجیتال دریچه‌ای در مسیر بسیاری از پیشرفت‌های فناوری گشوده است. سینماداران مصرف‌کنندگان اصلی این فناوری‌ها به همراه سایر ذینفعان و سهامداران این صنعت، برای تعیین اینکه کدام یک از این فناوری‌ها در فضای سینما کارایی خواهند داشت، نیازمند آزمایشی دقیق و اصولی هستند.

برنامه ارزیابی فناوری ماه گذشته توسط هیئت اجرایی انجمن ملی مالکان سالن‌های سینما (NATO) در نشست سالانه این سازمان تصویب شد.

در حال حاضر تلاش‌هایی برای شروع این فرآیند در حال انجام است، که شامل دسترسی اعضای انجمن سینماگران آمریکایی و همچنین تولید‌کنندگان تجهیزات، ارائه دهندگان خدمات و سازمان‌های دیگر برای ورود و مشارکت می‌شود.

مشخصات نوآوری‌های سینمای دیجیتال که طرح فنی برای سینمای دیجیتال بود اولین بار در سال ۲۰۰۵ با نسخه 1.0 معرفی شد و در زمانی تنظیم شد که این گُذار از طریق هزینه‌های چاپ مجازی (VPFs) کمک هزینه می‌گرفت.

اما توافق‌های VPF به زودی برای بیشتر گردانندگان بازار داخلی پایان می‌یابد به این معنی که نمایش‌دهندگان فیلم مسئولیت بیشتری برای هزینه فناوری جدید پروژکشن سینمایی خواهند داشت.

برنامه آزمایشی جدید به نمایش‌دهندگان فیلم اجازه می‌دهد تا در ارزیابی تأثیر سطح نور، کُنتراست و رنگ‌سنجی برای مشتریان و محیط نمایش فیلم کنترل و تاثیر بیشتری داشته باشند.

نتایج اولیه این آزمایش سال آینده در اجلاس سالانه انجمن ملی مالکان سالن‌های سینما (NATO) گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول