اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

لقب قهرمان فداکار زیبنده آتش نشانان است/ رژه تجهیزات و ادوات خودرویی نماد قدرت سازمان آتش نشانی

نایب رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: لقب قهرمان فداکار زیبنده آتش نشانان است زیرا جان خود را برای نجات دیگران به خطر می اندازند و وجودشان پر از ایمان و عشق به حرفه خود و مردم است.

لقب قهرمان فداکار زیبنده آتش نشانان است/ رژه تجهیزات و ادوات خودرویی نماد قدرت سازمان آتش نشانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید رضا موحدی زاده صبح امروز در مراسم رژه تجهیزات و ادوات خودرویی که در میدان نمایشگاه بین‌الملی برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز آتشنشان و هفته ایمنی گفت: شورای اسلامی در جهت ارتقای آگاهی شهروندان و حمایت از سازمان آتش‌نشانی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و در حد امکان اعتبارات لازم را اختصاص می‌دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به آتش‌نشان‌ها خاطرنشان کرد: لقب قهرمان فداکار زیبنده شما است زیرا جان خود را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازید و وجود شما پر از ایمان و عشق به حرفه خود و مردم است.

آگاهی شهروندان در اقدامات پیشگیرانه امری ضروری است

در ادامه مراسم معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه رابطه تنگاتنگی میان پیشرفت در زمینه ایمنی و خدمات شهری وجود دارد، اظهار کرد: به دلیل اهمیت بحث ایمنی باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

مهدی یعقوبی افزود: ۴۶ ایستگاه فعال و سه ایستگاه آتش نشانی در مشهد داریم که قرار است در سال جاری با شتاب بیشتری این ایستگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات اختصاص داده شده است و پنج ایستگاه در حال احداث داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ باید ۲۵۶خودرو و ۵۷ ایستگاه فعال در مشهد داشته باشیم، توضیح داد: با تخصیص اعتبارات لازم و اضافه شدن ۵۳۳ نفر آتش‌نشان آموزش دیده به بدنه عملیاتی اهداف‌مان محقق می‌شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور دیروز اجرای عملیات ویژه داشته‌ایم، ابراز کرد: برای رسیدن به شهری مطلوب و ایمن همکاری مردم و افزایش آگاهی شهروندان در جهت اقدامات پیشگیرانه امری ضروری است.

وی ادامه داد: طبق آمار ۵۴ درصد از تماس‌هایی که به ۱۲۵ گرفته‌ می‌شود تماس‌های مزاحم است و به همین منظور در بحث فرهنگ شهروندی باید بیشتر کار شود.

معاون خدمات شهری شهرداری از افتتاح رشته آتش‌نشانی در مقطع کار و دانش هنرستان خیامی خبر داد و بیان کرد: از سال تحصیلی جاری ۳۲ دانش آموز در این رشته تحصیل می‌کنند.

رژه تجهیزات و ادوات خودرویی نماد قدرت و اقتدار سازمان آتش نشانی است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز در ادامه مراسم گفت: هفته جاری را با غبار روبی شهدای آتش نشان آغاز کردیم و طبق مصوبه شورای اسلامی مشهد هفت روستای این شهر به نام شهیدان آتش نشان نام‌گذاری شد.

امیر عزیزی با اشاره به اینکه دیروز رونمایی از اولین ایستگاه عملیات ویژه را داشته‌ایم، اظهار کرد: از جمله اقدامات ما ایجاد مهد کودک در زمینه آتش نشانی، رونمایی از کانون‌های مختلف و کتاب‌های شهیدان آتش‌نشان بوده است.

وی تصریح کرد: رژه تجهیزات و ادوات خودرویی امروز نماد قدرت و اقتدار سازمان آتش نشانی است و امیدوارم مردم این اقتدار را ببینند تا با همکاری دو جانبه در جهت رسیدن به شهری ایمن گام برداریم.

انتهای پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول