اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مردم از آینده مجهول الحاق روستاها به همدان ابراز نگرانی می‌کنند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از آینده مجهول الحاق روستا به شهر به شدت ابراز نگرانی می‌کنند گفت: باید پاسخ سوالات روستاییان داده شود.

مردم از آینده مجهول الحاق روستاها به همدان ابراز نگرانی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته بعد از ظهر امروز بنا به درخواست مردم روستای علی آباد در این روستا حضور یافت و دغدغه‌های آنها را در موضوع بر عدم تغییر و تحول و تعیین تکلیف موضوع و ورود پلیس ساختمان برای برخورد با ساخت و سازها با توجه به تحویل نگرفتن روستا، عدم اجرای خدماتی مانند جمع‌آوری پسماند و نداشتن امکانات اولیه در مدارس این روستا و نگرانی شدید مردم از دست رفتن اندک امکانات روستایی مانند بیمه و نابودی دامداری و کشاورزی در آینده نزدیک شنید.

وی بعد از این بازدید اظهار کرد:  الحاق چهار روستا به شهر باید برای روستاییان آورده داشته باشد و تنها نباید به قلع و قمع و پلیس ساختمان ختم شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید الحاق روستاها به همدان به یک نارضایتی اجتماعی تبدیل شود افزود: مسؤولان بدون واسطه در روستاهای الحاق شده حضور یافته و دغدغه‌های مردم را بشنوند.

وی با بیان اینکه اجرای درست الحاق چهار روستا مهم‌تر از تصمیم‌گیری در مورد آن است تصریح کرد: از ابتدا گفته‌ایم که طرح الحاق روستاها به شهر آسیب‌شناسی شده و با برنامه‌ریزی صورت گیرد که کمترین آسیب و بیشترین منافع را برای مردم ایجاد کند

خجسته ادامه داد: متاسفانه مردم این چهار روستا در بی‌خبری مطلق و نگرانی شدید از آینده این الحاق به سر می‌برند و این موضوع در موقعیتی که مردم با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند نه مورد قبول است و نه انسانی.

وی افزود: درابتدا هم از مسووولان خواستیم این موضوع سلیقه‌ای و تنها دلیل برای افزایش تعداد جمعیت نباشد و با بررسی‌های کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن مباحث فرهنگی و اجتماعی و استفاده از نظرات اساتید علوم انسانی و جامعه‌شناسان دانشگاهی تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید فراموش شود بعد از تصویب، اجرایی کردن آن هم چندین برابر ظرافت و بررسی‌های همه جانبه نیاز دارد تا آسیبی را متوجه مردم این روستاها نکند.

وی  با اشاره به تاریخچه ادغام روستاهای خضر و دیزج به شهر افزود: مسؤولان مربوطه باید بی‌واسطه  بین مردم این روستا برای تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی حضور پیدا کرده و برنامه‌ریزی تغییر و تحول را با یک استراتژی مناسب تدوین کنند تا آسیبی به مردم وارد نشود.

خجسته با تأکید بر اینکه مردم این روستاها اغلب به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و نخواهیم پذیرفت که اراضی آنها مورد تعرض قرار گیرد و اقتصاد آنها به خطر افتد تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی مسؤولان برای اجرای صحیح این موضوع انجام و برای آن چاره‌ای سنجیده صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره اینکه در حال حاضر مردم از آینده مجهول این الحاق به شدت ابراز نگرانی می‌کنند گفت: باید پاسخ سوالات روستاییان داده شود و مسائلی چون بیمه روستاییان، آینده دامداری، اراضی، ساخت و ساز را مشخص کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر شورا و دهیار مسئولیت اصلی را در این روستاها به عهده دارند و بنیاد مسکن متولی ساخت و ساز و تعیین محدوده روستاها بوده اما بر اساس اظهارات مردم در این چند روز پلیس ساختمان بدون هماهنگی با دهیار به پروژه‌های مردم مراجعه و از ساخت و ساز جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن روستا را به شهرداری تحویل نداده است افزود: مسؤولان هرچه سریعتر ضمن اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق به مردم برای جلوگیری از بروز نارضایتی اجتماعی برنامه‌ریزی عقلانی و مناسبی را انجام دهند.

خجسته تصریح کرد: در این راه تمام تصمیم‌گیری‌ها در حضور نمایندگان مردم در شورای اسلامی روستا و دهیار صورت پذیرد تا نقطه نظرات مبتنی بر واقعیت‌ها باشند.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول