اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح مشکلات حوزه صنعت زنجان از کشت بدون الگوی گوجه فرنگی تا تاکید بر تعیین تکلیف دپوی پسماند

شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی با دولت برگزار و مشکلات فعالان حوزه صنعت، معدن و کشاورزی طرح و بررسی شد.

طرح مشکلات حوزه صنعت زنجان از کشت بدون الگوی گوجه فرنگی تا تاکید بر تعیین تکلیف دپوی پسماند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی با دولت ظهر امروز با حضور معاون وزیر صمت و جمعی از فعالان حوزه صنعت استان زنجان برگزار و فعالان حوزه صنعت، معدن و کشاورزی مشکلات خود را در این جلسه طرح و بررسی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: باید به جایگاه این صنایع در استان زنجان هم توجه شود.

غلامحسین جمیلی تصریح کرد: استقرار صنایع کوچک رشد بیشتری در زمینه شاخص‌های وضعیت اقتصادی دارد.

وی تاکید کرد: توجه به صنایع کوچک در جوامع اگر بیشتر از صنایع مادر نباشد، کمتر نیست.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آموزش‌های اصناف بدون گرفتن هزینه‌ای از دولت به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، اظهار کرد: بیشتر این آموزش‌ها به مراتب بیشتر از آموزش‌های آکادمی به نتیجه می‌رسد.

موسوی با بیان اینکه رابطه استاد شاگردی بیشتر اشتغالزایی می‌کند، با این وجود حمایتی از اصناف نمی‌شود.

وی با اشاره به پرداخت وام‌های اشتغالزایی عنوان کرد: این کار موجب بر هم زده شدن نظم بازار و ایجاد تورم می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: اصناف و راه‌های آموزشی از طریق استاد و شاگردی در حال فراموشی است.

*کشت گوجه بدون رعایت الگو

نماینده خانه کشاورز استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه منکر استقرار صنعت نیستیم، گفت: ولی استقرار صنایع آسیب‌های زیادی را به محیط زیست وارد می‌کند.

رسول بیات با بیان اینکه 7 هزار هکتار گوجه‌فرنگی بدون رعایت الگوی زیر کشت رفته است، ادامه داد: خرید مقطعی و در شرایط نامناسب در حال انجام است و مشکلات زیادی برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: کشت سیر و پیاز نیز بدون مدیریت انجام شده است و برای کشاورزان مشکل‌ساز شده است.

نماینده خانه کشاورز استان زنجان با بیان اینکه شهرک روی به هر دلیلی مستقر شده و بین پنج تا هفت تن پسماند دپو شده است، گفت: اعتقاد داریم هزینه فروش این دپو باید برای خود مردم هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه ستاد تسهیل اثرگذاری آنچنانی در استان ندارد، عنوان کرد: این اشتباه است تلاش کنیم همه کارگاه‌ها را حتی کارگاه‌های دارای مزیت نسبی کم هم حفظ شود.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه کلینیک صنعت در زنجان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: چند کلینیک دیگر نیز در حال راه‌اندازی و فعالیت است.

وی با بیان اینکه دولت هر چه در توان داشت صرف کرده است، بیان کرد: باید از بخش خصوصی استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه ستاد تسهیل در استان برگزار و خروجی آن می‌شود پرداخت تسهیلات گفت: روش متنوعی برای حمایت از واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دادن تسهیلات روش درستی برای حمایت از واحدهای تولیدی نیست، بیان کرد: دادن تسهیلات ورشکستگی را به تعویق انداخته و بدهی سنگین‌تر می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای احداث صنایع کوچک و متوسط ۷۰۰ هکتار زمین تامین شده است، گفت:با این حال تامین زمین همچنان مشکل استقرار صنایع است.

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه به نظر می‌رسد زمین‌ها فریز می‌شود، ادامه داد: میزان زمین‌های اختصاصی به صنایع در زنجان بیشتر از میانگین کشوری است.

 

*هیچ مشوقی برای واحدهای تولیدی در راستای طرح توسعه آنها وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه متاسفانه امروز ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز برای واحدهای تولیدی مشکل‌ساز شده است، اظهار کرد: امید است در سطح ملی تمهیدات لازم صورت گیرد به طوری که تامین مواد اولیه کارخانجات که منابع ارزی خارج از کشور دارند، بدون انتقال ارز محقق شود.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه هم اکنون بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی واحدها به صورت اوراق و مدت‌دار خریدار شده است،  عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده پیش از وصول مطالبات اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ مشوقی برای واحدهای تولیدی در راستای طرح توسعه آنها وجود ندارد، گفت: امید است با اجرای معافیت مالیاتی برای واحدهای مشمول شاهد اجرای طرح توسعه این واحدها باشیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از سال 1392 به بعد هیچ مجوزی برای احداث و راه‌اندازی واحد روی در شهرک تخصصی روی زنجان صادر نشده است، افزود: مجوزها صرفا به واحدهای فرآیند روی و در راستای کاهش آلودگی‌ها داده شده است.

انتهای پیام/73009/ق/گ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول