اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تعزیه یکی از مزیت‌های هنری استان مرکزی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: هنر تعزیه یکی از مزیت‌های هنری استان مرکزی و شهرستان زرندیه است که در جای جای این استان پهناور نمونه‌های بسیار خوبی از این هنر را به عنوان یک هنر آئینی و دینی ما همواره شاهد بودیم.

تعزیه یکی از مزیت‌های هنری استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه اظهار کرد: هنر تعزیه یکی از مزیت‌های هنری استان مرکزی و شهرستان زرندیه است که در جای جای این استان پهناور نمونه‌های بسیار خوبی از این هنر را به عنوان یک هنر آئینی و دینی ما همواره شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در پنجمین سوگواره تعزیه در شهرستان زرندیه 10 گروه تعزیه با هم رقابت کردند و  مجلس عزای سید الشهدا بود شاهد هنرنمائی تعزیه خوانان شهرستان بود،که امروز با رأی هئیت داوران نفرات و گروه‌های برتر و بخش‌های شایسته تقدیر معرفی و جوایز خودشان را دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: هنر فاخر تعزیه یکی از  مزیت‌های هنری استان مرکزی است که باید برای تعالی این هنر و منزه بودن آن تلاش بیشتری انجام داد تا اصالت‌ها و ارزش‌های تعزیه رو به رشد، ترقی، تعالی و توسعه باشد.

دانشی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای را برای این موضوع خواهد داشت و ما در کنار هنرمندان  تعزیه استان خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم گام‌های مثبتی را در کمیت و کیفیت، ارتقاء و بالندگی تعزیه استان مرکزی برداریم و همچنین زمینه تبادل آثار تعزیه را بین هنرمندان استان و سایر استان‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول