اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سال‌های جنگ هم نتوانسته بود چنین بلایی سر هپکو بیاورد

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه آیا مسؤولین می‌توانند معادل گوشت 120 هزار تومانی و مرغ 13 هزار تومانی و پوشاک و خوراک و .. را با حقوق 1.5 میلیونی حل کنند؟، گفت: در سال‌های جنگ، بمباران رژیم بعثی هم نتوانست چنین بلایی بر سر شرکت هپکو آورد.

سال‌های جنگ هم نتوانسته بود چنین بلایی سر هپکو بیاورد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز سه‌شنبه (9 مهر 98) پارلمان اظهارداشت: برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و 6200 شهید  فرصت مغتنمی برای تبیین ایثار شهدا و جانبازان در سال‌های دفاع مقدس است. متأسفانه استان مرکزی به عنوان مهد مفاخر ایران زمین این روزها از وجود مشکلات زیاد در رنج است و شهر اراک امروز از نظر کارگری و بودجه‌ای در تنگنا قرار دارد.

وی افزود: علت نابسامانی‌ها در این عرصه سوء مدیریت برخی مسؤولان و منفعت طلبی سوداگران لیبرال مسلک است. شرکت هپکو اراک نیز یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور است که در چنبره ناشی از خصوصی‌سازی گرفتار شده است و سوداگران لیبرال مسلک این شرکت را در اختیار رفقای خود قرار داده است.

کریمی با بیان اینکه در سال‌های جنگ، بمباران رژیم بعثی هم نتوانست چنین بلایی بر سر شرکت هپکو آورد، گفت: در طی حدود 13 سال زیر ضربات سنگین غارتگران رانت‌خوار تولید آن متوقف شد و حجم بدهی‌های آن از 1900 میلیارد تومان بالاتر رفت و تعداد کارگران هپکو نصف شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی کارگران هپکو و آذراب تا کی باید سفره‌های خالی خود را در میادین شهر اراک پهن کنند؟ این کارگران چه گناهی مرتکب شده‌اند که امنیت شغلی آنها باید در بی کفایت و بی‌تدبیری مدیران آنها و مسؤولان ذیربط در دولت قرار گیرد؟ 

وی افزود: تمام کسانی که در این شرکت دخیل بوده و ژنرال‌هایی که ادعا داشتند مقصرند و باید پاسخگوی ملت و مراجع قانونی باشند. دغدغه مردم برای رسیدگی به شرکت‌های ماشین‌سازی، واگن‌سازی باید قبل از اینکه به سرنوشت هپکو دچار شوند مشخص شود.

کریمی گفت: جذب نیرو در شهر اراک متوقف شده و با وجود صدها واحد صنعتی دارای بالاترین نرخ بیکاری در استان مرکزی است. با این وضعیت صنعت در اراک، من به عنوان نماینده چه جوابی برای تحصیل‌کردگان شهرم دارم؟ اگر همین کارخانه‌ها درست مدیریت شده بودند امروز این همه بیکار در اراک نداشتیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حال که دستور رئیس جمهور فسخ قرارداد هپکو را صادر کردند انتظار می‌رود اقدامات قانونی در اسرع وقت منتج به نتیجه شده و موجبات آرامش مردم و کارگران این شرکت به وجود آید. هنوز تورم افسارگسیخته یقه پدران، کارمندان، فرهنگیان و مردم ضعیف و قشر متوسط جامعه را رها نکرده است.

وی افزود: آیا مسؤولین می‌توانند معادل گوشت 120 هزار تومانی و مرغ 13 هزار تومانی و پوشاک و خوراک و ..  را با حقوق 1.5 میلیونی حل کنند؟ آیا رئیس جمهور خبر دارند که هنوز حقوق‌های نجومی دریافت می‌شود؟

کریمی در تمجید از اقدامات دستگاه قضا، گفت: بر خود لازم می‌دانم از اقدامات انقلابی دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی دانه درشت و افراد صاحب قدرت که به برکت آیت الله رئیسی شکل گرفته و باعث دلگرمی ملت ایران شده صمیمانه تشکر کرده و از مسؤولین قضایی می‌خواهم پرونده‌های شرکت هپکو و آذراب را سریعتر رسیدگی کرده و مقصران را به مجازات برسانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول