اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جاده‌های کرمانشاه برای تردد زائران اربعین آماده است/ احداث باند هلی‌کوپتر در مرز خسروی

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از آماده بودن جاده‌های استان برای تردد زائران اربعین خبر داد و گفت: 29 سامانه ثبت تخلف سرعت برای ارتقای ایمنی راه‌های استان راه‌اندازی شده است.

جاده‌های کرمانشاه برای تردد زائران اربعین آماده است/ احداث باند هلی‌کوپتر در مرز خسروی

فریبرز کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از نونوار شدن جاده‌های استان کرمانشاه به همت راهداری خبر داد و اظهار داشت: جاده‌های استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین آماده است.

 مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدا و انتهای کل مسیر منتهی به مرز خسروی و همچنین مرز مهران، در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب تابلو و علائم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی، نصب 210 مترمربع تابلو اطلاعاتی، یک‌هزار و 800 عدد علائم ایمنی در این مسیرها، 2 هزار و 700 عدد مسیرنمای کامپوزیت غیرقابل سرقت و نیوجرسی و لاین‌بندی خسروی به طول 100 متر را از جمله اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی مسیر تردد زائران اربعین در استان دانست.

کرمی با اشاره به آسفالت و لکه‌گیری کل مسیر بزرگراه کربلا، ادامه داد: استفاده از 6 هزار تن آسفالت گرم به صورت امانی- پیمانی توسط اداره‌های تابعه برای لکه‌گیری موضعی و چاله‌پرکنی و مصرف 8 هزار و 500 تن آسفالت سرد و همچنین رگلاژ و پرفیله کردن شانه‌راه‌ها به طول 110 کیلومتر، اجرا شده است.

*رصد لحظه‌ای جاده‌ها کرمانشاه از طریق 35 دوربین نظارت تصویری

وی تصریح کرد: برای داشتن جاده‌ای ایمن برای تردد زائران تا پایانه مرزی خسروی 31 مورد ایمن‌سازی و آشکارسازی دماغه‌های دوربرگردان و تقاطع‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز گردنه عین‌الکش و همچنین تعریض تقاطع سیاخور برای تسهیل در تردد زوار انجام شده است.

کرمی به فعالیت 35 دوربین نظارت تصویر در راستای نظارت بر ترافیک عبوری جاده‌های استان اشاره و بیان کرد: 29 سامانه ثبت تخلف سرعت برای ارتقای ایمنی راه‌های استان راه‌اندازی شده است.

وی از تامین روشنایی کل محورهای استان، تونل‌های حمیل و گردنه مرصاد خبر داد و گفت: به زائران در مرز خسروی نیز خدمات در خور و شأن آن‌ها ارائه می‌شود.

به گفته این مسؤول، لکه‌گیری و روکش آسفالت محوطه پلیس راه سرپل‌ذهاب، احداث باند هلی‌کوپتر در خسروی به ابعاد 50 در 50 متر و نصب نیوجرسی و لاین‌بندی خسروی به طول100 متر انجام شده است.

کرمی افزود: در حال حاضر در اطراف مرز خسروی و قصرشیرین پاکینگ‌های حمل و نقل عمومی و خصوصی آماده شده و برای اسکان موقت زائران در این مرز نیز تدارکاتی دیده شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول