اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اخراج 59 مهاجر کاری قزاق از نروژ

سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان از اخراج 59 شهروند این کشور از نروژ در پی نقض قوانین مهاجرتی خبر داد.

اخراج 59 مهاجر کاری قزاق از نروژ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آی‌بیک سما دیارف» سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان در نشست مطبوعاتی از اخراج تعدادی از شهروندان این کشور از نروژ خبر داد.

وی گفت: 25 سپتامبر مقامات مهاجرتی نروژ در پی بازرسی مدارک شهروندان خارجی 59 مهاجر کاری قزاق را که با هدف کسب درآمد فصلی با استفاده از روادید توریستی وارد این کشور شدند بازداشت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان افزود: تا به امروز 45 نفر از آنان به قزاقستان بازگشتند و 14 نفر دیگر به میهن باز خواهند گشت.

سمادیارف افزود: بلیط بازگشت تمام 59 نفر توسط دولت نروژ خریداری شده است.

وی با اشاره به جدیت قوانین نروژ در برخورد با مهاجران کاری غیر قانونی از شهروندان کشورش خواست به دام برخی عوامل که از طریق اینترنت خود را کارگزار استخدام در خارج معرفی می‌کنند، نیفتند.

سمادیارف گفت: دریافت مجوز فعالیت فصلی در خاک نروژ برای شهروندان قزاقستان تنها از طریق سفارتخانه این کشور در «مسکو» با ارائه تمام اسناد لازم امکانپذیر است.

وی در پایان خطاب به شهروندان قزاقستان افزود: مهاجران کاری فصلی بعد از دریافت مجوز فعالیت تنها طی 6 ماه می‌توانند در قلمرو نروژ کار و فعالت کنند و بعد از اتمام این مدت باید خاک این کشور را ترک نمایند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول