اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

خدمت‌رسانی ۱۰۰۰ کانون فرهنگی مساجد به اربعینی‌ها/ برپایی ۱۰ موکب در عراق

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ کانون امسال در اربعین حسینی به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: در این راستا ۱۰ موکب در داخل ایران و کشور عراق از سوی کانون‌ها برپا خواهد شد.

خدمت‌رسانی ۱۰۰۰ کانون فرهنگی مساجد به اربعینی‌ها/ برپایی ۱۰ موکب در عراق

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: امسال برای دومین سال، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی فعالیت خواهد داشت؛ به‌طوری که امسال ۱۰ موکب به‌صورت ویژه در زمینه‌های فرهنگی و هنری به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد. 

خدمت‌رسانی  ۱۰۰۰ کانون مساجد به زائران اربعین

وی با اشاره به اینکه تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه‌های خود را در قالب سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد گفت: کانون‌ها ظرفیت خود را شناسایی کرده و بر اساس آن فعالیت‌های مورد نیاز را تعریف و در سامانه ثبت می‌کند.

ارزانی گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰۰ کانون مساجد در سراسر کشور در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی فعال خواهند بود.

برپایی ۱۰ موکب فرهنگی و هنری برای زائران اربعین

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه ۱۰ موکب پیش‌بینی شده این کانون‌ها، خدمات ویژه‌ای را به زائران ارائه خواهند کرد، تصریح کرد: شعرخوانی، قرائت قرآن به صورت ترتیل و مجلسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقالی و قصه‌گویی، برگزاری نمایش و اجرای سرود‌های انقلابی و ... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این موکب‌های ویژه است که به‌صورت هم‌نوا با یکدیگر اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با مشارکت‌های مردمی در راستای اسکان و اطعام زائران نیز برنامه‌هایی را اجرایی خواهند کرد، افزود: ستاد در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری، مساعدت جزیی را خواهد داشت و چندین برابر آن را با مشارکت‌های مردمی اجرا خواهند کرد.

برپایی موکب خادمان اربعین در مهران

ارزانی با بیان اینکه مهم‌ترین موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مرز مهران و در مسجد اربعین با نام خادمان اربعین برپا می شود، خاطرنشان کرد: باقی موکب‌های مطرح شده در شهرهای کاظمین، کربلا و نجف برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول