اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«پلیس» در سه گمرک استان بوشهر مستقر می‌شود

فرمانده انتظامی استان بوشهر از استقرار پلیس در گمرک بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از بوشهر، پلیس گمرک در شهرستان‌های گناوه و دیلم هم مستقر خواهد شد.

«پلیس» در سه گمرک استان بوشهر مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار خلیل واعظی بعدازظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه نیروی انتظامی استان در هفته ناجا پرداخت و با بیان اینکه امسال شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» برای این هفته نامگذاری شده است اظهار داشت: این شعار برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تعداد برنامه‌های هفته ناجا در استان را 35 برنامه عنوان کرد و ابراز داشت: این برنامه‌ها از روز پنجشنبه هفته جاری با غباررویی قبور مطهور شهدا آغاز می‌شود.

وی افزود: برگزاری پیاده روی خانوادگی، برگزاری میز خدمت در مصلی جمعه بوشهر و پاسخگویی به مردم، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح و مسؤولان، حضور کارشناسان پلیس در مدارس و صحبت با دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

سردار واعظی بازدید کارکنان و خانواده‌های آنان از موزه مردم شناسی بوشهر، مانور موتورسیکلت‌ها، دیدار چهره به چهره با مردم، دیدار با خانواده شهدا، حضور پلیس فتا در مدارس، برگزاری نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی با حضور همیاران و فرهنگ یاران پلیس از دیگر برنامه‌های مهم در هفته ناجا است.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به برخی موفقیت‌های پلیس‌های تخصصی استان در سطح کشور گفت: کسب رتبه برتر در صحت آمار، کسب رتبه برتر در آموزش و همچنین در سلامت اداری، کسب رتبه برتر در حوزه پژوهش، کسب رتبه برتر در مهارت عمومی کارکنان وظیفه و نیز رتبه برتر در اطلاع رسانی توسط پلیس فتا از جمله موفقیت پلیس استان می‌باشد.

 سردار واعظی از استقرار پلیس در گمرک بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از بوشهر، پلیس گمرک در شهرستان‌های گناوه و دیلم هم مستقر خواهد شد.

وی بیان داشت: در حوزه مرکز کنترل و فرماندهی از ابتدای سال تا کنون 253 هزار 567 تماس با 110 گرفته شده است که بخشی از این تماس‌ها عملیاتی بوده است؛ همچنین در بحث مراجعات مردم به بخش‌های انتظامی تعداد 37 هزار و 273 پرونده قضایی تشکیل شده است و نیز تعداد 88 هزار و 898 مورد اجرای احکام و ابلاغ اوراق و دستورات قضایی توسط ماموران ما انجام شده است که در مجموع 131 هزار 122 فقره خدمات قضایی و خدمات انتظامی در بخش‌های مختلف انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در صدور گذرنامه گفت: تعداد 74 هزار گذرنامه امسال صادر شده، در حالیکه در سال گذشته این آمار 48 هزار بوده است.

سردار واعظی همچنین گفت: تعداد 181 هزار 990 مورد گواهی سوء پیشینه صادر شد و در زمینه صدور گواهینامه وسایل نقلیه در مجموع 24 هزار گواهینامه پایه یک، دو و سه و موتورسیکلت صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد 16 هزار و 586 مورد خودرو و موتورسیکلت پلاک گذاری شده است و در مجموع 41 هزار 681 مورد خدماتدهی در این حوزه صورت گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در بحث جرائم، استان بوشهر جزو استانهای برتر در کشور است گفت: در زمینه دستیابی و کشف جرائم خشن آمار 100 درصدی کشف در شش ماه نخست سال داشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

سردار واعظی از کشف هفت فقره قتل مربوط به سال گذشته خبر داد و گفت: در شاخص سرقت‌های مسلحانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 54 درصد کاهش و در سرقت به عنف 13 درصد کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در شاخصه کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش و میزان دستگیری سارقین نیز 12 درصد رشد داشتیم.

وی از شناسایی و دستگیری 94 نفر خریداران اقلام مسروقه در استان خبر داد و گفت: در این زمینه تعداد 64 باند که اغلب آنها از غیربومی بودند دستگیر شدند.

سردار واعظی از کشف تعداد 72 فقره انواع جرائم اقتصادی به ارزش 158 میلیارد و 727 میلیون تومان خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: 829 میلیارد تومان ارزش کشفیات قاچاق در استان بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 61 افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول