اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از تبدیل برخی مساجد به نمازخانه/مسجد باید محور تمام فعالیت‌ها باشد

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روحانیون مساجد محلات باید به امام جامعه کوچک خودشان تبدیل شوند، گفت: روحانیون باید خودشان را مسؤول تمشیت امور آن جامعه بدانند نه اینکه فقط پیش‌نماز باشند و مسجدشان صرفا نمازخانه باشد.

انتقاد از تبدیل برخی مساجد به نمازخانه/مسجد باید محور تمام فعالیت‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روحانیون مساجد محلات باید به امام جامعه کوچک خودشان تبدیل شوند، گفت: روحانیون باید خودشان را مسؤول تمشیت امور آن جامعه بدانند نه اینکه فقط پیش‌نماز باشند و مسجدشان صرفا نمازخانه باشد.

وی مسجد را مبدا اکثر تحولات جامعه دانست و افزود: اگر قرار است کار خیری در محله یا روستا انجام شود با هدایت مسجد باشد، فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و حتی مسائل اقتصادی نظیر وام، اشتغال و کارآفرینی با محوریت مسجد انجام شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌تواند بعضی از سدهای ایجاد شده را بشکند همین محوریت روحانی مساجد است و لازمه این مهم این است که هم مردم چنین توقعی از روحانیون داشته باشند و هم روحانیون این وظیفه را برای خود قائل باشند.

میرمحمدیان ادامه داد: دنبال این هستیم که مردم به یک روحانی وصل بشوند، در حال حاضر مردم رها هستند برای همین گاهی یک پیام در فضای مجازی آن‌ها را به حرکت وامی‌دارد.

وی تشریح کرد: اعزام پراکنده مبلغان باید متمرکز شود و محدود به مناسبت‌ها نباشد، چرا که لازمه حرکت جدی و قوی آشنایی و ایجاد علقه است، نه اینکه تا روحانی با مردم آشنا می‌شود دوره‌اش تمام شود و برود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نگاه محلی را ایجاد کنیم، محلاتی را به عنوان الگو انتخاب کنیم، سپس با روش گفتمان‌سازی الگو را تکثیر کنیم، افزود: روی این مدل بسیار کار شده و امیدواریم با همت مدیران کل برویم به این سمت که امامان ما در محلات محور باشند.

میرمحمدیان با اشاره به اینکه همه چیز را نمی‌شود یکپارچه و از مرکز مدیریت کرد، چون خروجی ندارد، اظهار کرد: بهتر است ساماندهی و ارزیابی‌ فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بر اساس اثربخشی باشد نه فعالیت.

وی با اشاره به پیشنهاد ویژه سازمان تبلیغات اسلامی برای اربعین امسال گفت: سعی داریم مردم را تشویق کنیم گروهی به پیاده‌روی اربعین بروند و برای گروه یک روحانی از خود محل یا روستا انتخاب کنند.

انتهای پیام/68023/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول