اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن و ترکیه همکاری‌های اقتصادی را افزایش می‌دهند

اردن و ترکیه با هدف ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌های دو کشور، توافقنامه اقتصادی جدید امضا می‌کنند.

اردن و ترکیه همکاری‌های اقتصادی را افزایش می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینال البرماوی» سخنگوی وزارت صنایع و تجارت اردن گفت که این کشور فردا با ترکیه توافقنامه‌ای را در راستای ترسیم نقشه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور امضا می‌کند.

البرماوی در مصاحبه با روزنامه اردنی«الغد»، این توافقنامه را به منزله سرآغازی برای مذاکره جهت دستیابی به تفاهم‌های دوجانبه درباره تقویت همکاری‌های دو کشور برشمرد.

یک منبع آگاه نیز گفت که این توافقنامه دربرگیرنده هیچ گونه تعهدی درباره کاهش عوارض گمرکی و یا اولویت‌بندی کالاهای مبادلاتی نیست.

پیشتر دولت اردن در ماه می سال گذشته توافقنامه مربوط به تجارت آزاد امضا شده با ترکیه در سال ۲۰۰۹ را به تعلیق درآورده و تعرفه‌های گمرکی برای کالاهای وارداتی را از تاریخ ۲۲/۱۱/۲۰۱۸ افزایش داده بود.

هیأت مدیره اتاق بازرگانی امان دو روز پیش تأکید کرد که تعلیق توافقنامه مذکور یک تصمیم اشتباه و عجولانه بوده و خسارت‌هایی را به بخش تجاری و مصرف‌کنندگان اردنی و نیز کارخانجات اردن که کالا به ترکیه صادر می‌کردند، وارد کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول