اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ژنرال اسرائیلی، وضعیت نوار غزه را به «بشکه باروت در حال انفجار» تشبیه کرد

یک مقام بلندپایه اطلاعاتی در ارتش رژیم صهیونیستی، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه را شخصیتی متمایز خواند و گفت، تل‌آویو بر روی بشکه باروت در نوار غزه ایستاده است.

ژنرال اسرائیلی، وضعیت نوار غزه را به «بشکه باروت در حال انفجار» تشبیه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «درور شالوم» رئیس بخش تحقیقات در شعبه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی درباره وضعیت نوار غزه و احتمال انفجار آن در هر لحظه هشدار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، شالوم گفت: اسرائیل امروز بر بشکه‌ مواد منفجره در نوار غزه ایستاده است، وضعیت در لبه پرتگاه قرار دارد و اوضاع در آستانه انفجار است علی‌رغم اینکه حماس و اسرائیل نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد.  

وی ادعا کرد: حماس دنبال آتش‌بس طولانی مدت است اما به صورت همزمان برای رویارویی بزرگ در آینده نیز آماده می‌شود. در مقابل اسرائیل نیز برای آماده کردن خود در این رویارویی و پیامدهای آن کار می‌کند و این را در نظر دارد که اینچنین رویارویی ممکن است به فروپاشی حماس و ایجاد تنش مطلق در نوار غزه منجر شود و آن را مانند سومالی کند.

شالوم ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به جنگ نزدیک است، گفت: زمان زیادی طول کشید تا (اسرائیلی‌ها) فهمیدند که یحیی السنوار رئیس حماس در غزه "متفاوت" است و دنبال آنچه "تروریسم" نامیده می‌شود، نیست. راهبردی که او به کار گرفته چالشی‌تر است وی به داخل تونل نمی‌پرد (در اشاره به عملیات‌های مقاومت با استفاده از تونل) بلکه کت و شلوار می‌پوشد و مردم زیادی را به حصار مرزی (میان غزه و اسرائیل) می‌آورد.

در گزارش بررسی وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی در سال 2019 آمده است «متلاطم‌ترین جبهه‌هایی که اسرائیل با آن مواجه است؛ سوریه، لبنان و نوار غزه است. در هر سه آنها، علی‌رغم وجود بازدارندگی، پتانسیل بالایی برای افزایش تنش‌ها به‌سمت درگیری وسیع و جنگ با بیش از یک جبهه به‌صورت همزمان وجود دارد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول