اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

«هوش مصنوعی» تمساح‌ها را شناسایی می‌کند

فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به نجات مردم از تمساح‌ها وبالعکس کمک کند؛ این فناوری می‌تواند این موجودات را شناسایی و مکان‌یابی کند.

«هوش مصنوعی» تمساح‌ها را شناسایی می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تایمزهایراجوکیشن، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به نجات مردم از تمساح‌ها وبالعکس کمک کند.

 یک دانشگاه استرالیا در یک پیشرفت تکنولوژیکی که برای محافظت از مردم در برابر تمساح‌ها و بالعکس، یکی از جدیدترین فناوری‌های جهان را برای کشف یکی از باستانیترین تهدیدات خود به کار گرفته است.

دانشمندان کامپیوتر دانشگاه فناوری سیدنی یک نرم افزار هوش مصنوعی تولید کرد‌ اند که قادر به شناسایی و مکان‌یابی تمساح‌ها است.

یک هواپیمای بدون سرنشین مجهز به این فناوری از تمساح‌های رودخانه Mowbray در فیلم تهیه کرده است.

محققان این پژوهش می‌گویند: «برای ما به عنوان محقق ، این یک فرصت شگفت انگیز برای آزمایش ، بهبود و ایجاد فناوری استقرار است».

بلومنشتاین محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: این فناوری همچنین می‌تواند برای مطالعه رفتار تمساح‌ها، مهاجرت و جمعیت آنها مورد استفاده قرار گیرد؛  هدف از ایجاد چنین الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد جنبه ایمنی بود، اما این فناوری پتانسیل بسیار بیشتری برای کمک به مردم و حفظ زندگی دریایی دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول