اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایان حضور تیم ملی هندبال در اصفهان/ بازگشت شقایق روزبهان به سپاهان

پایان تورنمنت چهارجانبه هندبال اصفهان، فینالیست شدن حدادی در پرتاب دیسک جهان و رکورد جدید در انتظار لواندوفسکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

پایان حضور تیم ملی هندبال در اصفهان/ بازگشت شقایق روزبهان به سپاهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 7 مهر ماه علاوه بر این‌که تورنمنت چهارجانبه هندبال اصفهان به پایان رسید، 2 بازیکن اصفهانی به تیم ملی بسکتبال نوجوانان دعوت شدند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان در دومین بازی خود مقابل تیم ملی عراق که در ورزشگاه صفائیه مبارکه برگزار شد با نتیجه 31 بر 20 به برتری رسید.

تورنمنت چهارجانبه اصفهان با شرکت تیم‌های ملی جوانان، بزرگسالان ایران و تیم ملی عراق در اصفهان پایان یافت؛ ملی‌پوشان پس از استراحتی یک هفته‌ای، راهی قطر می‌شوند تا در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو حاضر شوند.

✅ تیم ملی بسکتبال نوجوانان برای برپایی اردو و برگزاری چند دیدار تدارکاتی راهی ترکیه می‌شود، ملی‌پوشان نوجوان ایران از هشتم تا 18 مهر در شهر استانبول اردو می‌زنند و 5 بازی تدارکاتی با تیم های زیر 18 سال لیگ جوانان ترکیه برگزار خواهند کرد؛ معین خرسندی و عمران طالب زاده از نامی‌نو اصفهان در تیم ملی حضور خواهند داشت.

✅ شقایق روزبهان بازیکن 25 ساله قائمشهری فصل گذشته تیم فوتبال بانوان سپاهان که برای فصل جدید لیگ برتر راهی آذرخش کردستان شده بود پیش از شروع لیگ دوباره به سپاهان بازگشت.

پیش از شروع لیگ با رفتن سمیه شهبازی سرمربی سپاهانی‌ها به تیم آذرخش کردستان، الهام فرهمند کاپیتان سپاهان به همراه فروغ موری، شقایق روزبهان، شیوا فاضلی و فاطمه شبان راهی آذرخش کردستان شدند.

✅ وحید هاشمیان، مربی تیم ملی روز دوشنبه 8 مهر با حضور در ورزشگاه انقلاب کرج، دیدار تیم‌های گل ریحان البرز و استقلال تهران از مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی را نظاره خواهد کرد.

هاشمیان روز جمعه نیز در اصفهان حضور خواهد داشت و مسابقه سپاهان و ذوب‌آهن از هفته ششم لیگ برتر را تماشا خواهد کرد.

✅ در مرحله سوم تور بین‌المللی ایجن اندونزی محمد گنج خانلو نماینده کشورمان از تیم سپاهان توانست به مقام سومی مرحله سوم این تور معتبر دست یافت؛ تا پایان این مرحله فولاد مبارکه سپاهان در رتبه سوم قرار دارد و تیم امیدنیای مشهد نیز در رتبه هفدهم است.

✅ سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان و کی‌روش استنلی به دلیل محرومیت و محسن مسلمان به دلیل مصدومیت، 4 غایب سرشناس سپاهان در دیدار با خیبر هستند؛ تیم فوتبال سپاهان امروز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی از ساعت 16:30 دقیقه در خرم‌آباد به مصاف خیبر می‌رود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ مرحله مقدماتی مسابقات پرتاب دیسک رقابت‌های قهرمانی جهان در دو گروه برگزار شد که احسان حدادی نماینده کشورمان با رکورد 64.84 متر به فینال رسید.

حدادی در پرتاب اول خود دیسک را 64.84 متر پرتاب کرد و در دو شانس  بعدی نیز رکوردهای 63.5 و 61.29 متر را به ثبت رساند؛ 12 پرتابگر از دو گروه به فینال راه یافتند و باید برای قهرمانی بجنگند.

✅ تیم ملی واترپلو جوانان ایران در آخرین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا-رده‌های سنی به میزبانی بنگلور هند به مصاف ازبکستان رفت، شاگردان مجید غلامی که برای کسب مدال در این مسابقات نیاز به پیروزی در این مسابقه داشتند سرانجام با نتیجه 11 بر 4 ازبکستان را شکست دادند.

بدین ترتیب تیم ملی واترپلو ایران به مدال برنز دهمین دوره این مسابقات دست یافت، تیم‌های ژاپن و قزاقستان به ترتیب در رده‌های اول و دوم جای گرفتند.

✅ آخرین روز مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی قهرمانی آسیا قزاقستان در حالی پیگیری شد که در رشته میکس تیمی تراپ، تیم ایران یک با ترکیب، محمد‌حسین پرورش‌نیا و مرضیه پرورش‌نیا با 126 امتیاز در جایگاه هشتم آسیا ایستادند.

همچنین تیم ایران 2 با متشکل از امیرحسین آقازاده و شیوا فرح‌پور با 118 امتیاز در جایگاه نهم به کار خود پایان دادند.

✅ مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا با قهرمانی آلوارک ژاپن به پایان رسید، الریاضی لبنان در رده دوم ایستاد و مقام سوم هم به نفت آبادان رسید؛ در پایان مسابقات تیم منتخب جام و ارزشمندترین بازیکن معرفی شدند که احسان حدادی از نفت آبادان در این تیم حضور داشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ در دیدار بایرن مونیخ مقابل پادربورن بار دیگر لواندوفسکی گلزنی کرد تا تعداد گل‌های خود را به عدد 10 برساند؛ نزدیک‌ترین رقیب لواندوفسکی سرخیو آگوئرو، ستاره منچسترسیتی است که با 8 گل در مقام دوم ایستاده است.

اوبامیانگ برای آرسنال 6 گل زده و هری کین و کریم بنزما با 5 گل در مقام‌ بعدی قرار دارند، باید دید آیا رابرت لواندوفسکی می‌تواند به روند گلزنی خود ادامه دهد و کفش طلای فصل را از لیونل مسی بگیرد. 

سه فصل اخیر لئو مسی به این عنوان رسیده است، وی در این فصل مصدوم بوده و هنوز پایش به گلزنی باز نشده است؛ ستاره بارسلونا از سال 2008، 6 بار این افتخار را بدست آورده و رونالدو 3 بار موفق بوده است.، فورلان و سوارس دیگر ستاره‌هایی بودند که این عنوان دست پیدا کردند.

✅ رقابت‌های 50 کیلومتر پیاده روی  مردان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با قهرمانی یوسوکه سوزوکی از کشور ژاپن با رکورد 4:40:20 ساعت به پایان رسید.

این قهرمانی در حالی برای سوزوکی رخ داد که او نخستین دوومیدانی کار آسیایی و ژاپنی است که این عنوان را از آن خود می‌کند، سوزوکی 31 ساله پیش از این در 20 کیلومتر مسابقه می‌داد و اوایل سال جاری میلادی به 50 کیلومتر آمده بود.

او در سال 2016-2017 نیز مصدوم بود و پس از دو سال به دوومیدانی بازگشت و حالا مدال طلای جهان را از آن خود کرد.

✅ مارسلو 4 بازی گذشته رئال مادرید را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داد، با این‌که وی نسبتا آماده شده ولی به نقل از فوتبال اسپانیا دیدار دومین اروپایی مادرید را از دست خواهد داد. 

زیدان در نبود او و فرلاند مندی از ناچو یا اودریوزولا در سمت چپ خط دفاعی خود استفاده می‌کند؛ در تمرینات رئال مادرید پس از دربی، مارسلو به همراه آسنسیو و براهیم دیاز حضور نداشت، به همین دلیل ستاره برزیلی در دیدار مقابل بروژ در دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/63090/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول