اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز تولید مجموعه نمایشی فاخر با عنوان «خاکریز»

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از آغاز تولید مجموعه نمایشی فاخر 13 قسمتی رادیویی با عنوان «خاکریز» در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

آغاز تولید مجموعه نمایشی فاخر  با عنوان «خاکریز»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن لطیفی ظهر امروز در مراسم آغاز ساخت مجموعه نمایشی فاخر 13 قسمتی رادیویی با عنوان «خاکریز» در حوزه دفاع مقدس با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما امروز این سربلندی افتخار و اقتدار را مدیون خون شهدا فداکاری‌های ایثارگران، جانبازان، آزادگان و همچنین صبر و شکیبایی خانواده‌های این عزیزان هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به کارهای ارزشمند صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رادیو استانی اشاره کرد و گفت: همکاران خدوم رادیو زنجان در طی سال‌های گذشته تولیدات خوب و فاخری را در حوزه دفاع مقدس انجام داده‌اند که از آن جمله می‌توان به مستند ۳۰۰ قسمتی با عنوان یک آسمان ستاره‌، مجموعه نمایشی ۳۰ قسمتی 30 سردار، مجموعه ۸۰ قسمتی 10دقیقه‌ای با عنوان یادلار خاطره‌لر، نمایش داستانی جرعه عاشقی با موضوع خاطرات شهید یدالله ندرلو و ده‌ها اثر دیگر اشاره کرد.

وی به تعامل مثبت و خوب صدا و سیما و نهادهای فرهنگی فعال در این زمینه از جمله سپاه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: رسانه استانی قصد دارد با افزایش تعاملات فی مابین و تولید برنامه‌های مختلف بیش از پیش نقش اقشار مختلف مردم که در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند عنوان و برجسته کند.

لطیفی با اشاره به آغاز تولید مجموعه نمایشی خاکریز گفت: این مجموعه نمایشی در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و برگرفته از مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تحت عناوین ۱۳ هزار گلوله (خاطرات رزمنده کریم محمد علیزاده)، جاده‌های بهشتی (خاطرات جهادگر دوران دفاع مقدس احمد پیری) است.

وی گفت: از دیگر کتاب‌های استفاده شده برای ساخت این مستند خاکریزهای آبی (خاطرات رزمنده ابراهیم اژدر رستمی)، روزهای ارغوانی (خاطرات شیرالله صمدی‌نیا) روزهای دور (خاطرات امدادگر دوران دفاع مقدس خانم شمسی بیات)، نگران نباش فرمانده (خاطرات رزمنده منصور افشاری راد) است که تلاش شده با خلق آثار نمایشی از این کتاب‌ها، اثرگذاری بیشتری را در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول