اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جوانان آماده به عهده گرفتن مسؤولیت‌های مختلف هستند

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: جوانان ما آماده جان‌فشانی، دفاع و به عهده گرفتن مسؤولیت‌های مختلف هستند تا بتوانند نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل چالش‌ها ‌و موانع یاری کنند.

جوانان آماده به عهده گرفتن مسؤولیت‌های مختلف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، سردار مجتبی فدا در همایش بزرگ رزمندگان اسلام شهرستان مبارکه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت و به پیروزی رسید، منافع آمریکا و رژیم طاغوت سقوط کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، ادامه داد: در تاریخ 7 تا 10 اسفند سال 57 که هنوز طعم شیرین پیروزی از گلوی ملت و انقلاب پایین نرفته بود، سلاح و تجهیزات پادگان مهاباد غارت شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در آن زمان چیزی برای دفاع نداشتیم، افزود: تمامی زیرساخت‌های انقلاب ما به دلیل نداشتن ظرفیت کافی برای درگیری با کشوری دیگر، دگرگون شد.

فدا ادامه داد: سازمان‌دهی گروهک‌های مختلف در منطقه کردستان شکل گرفت و از ابتدای سال 58 ربودن، مقابله و شکنجه و به شهادت رساندن پاسداران در کردستان و آذربایجان غربی شدت گرفت و با استقرار دولت موقت اقداماتی در کشور ما صورت گرفت که قراردادهای ما با غربی‌ها را لغو کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به اقدامات دولت در اوایل انقلاب اسلامی، بیان کرد: ظرفیت ارتش ایران را به نصف رسید و مدت سه‌ساله سربازی را یک سال کردند که باعث شد قدرت دفاعی و توان رزمی ارتش و کشور ما ضعیف شود.

وی با اشاره به آغاز توطئه‌ها در سایر نقاط کشور در اوایل انقلاب اسلامی، افزود: تمامی این توطئه‌ها و اقدامات باعث شد که نقش ویژه سفارت‌خانه امریکا در برنامه‌ریزی، هدایت و توطئه‌چینی علیه انقلاب ما بارز شود و در 13 آبان سال 58 سفارت‌خانه و لانه جاسوسی آمریکا به تصرف دانشجویان پیرو خط امام درآمد.

فدا با اشاره به‌ شدت یافتن حملات در منطقه کردستان، اظهار داشت: در تاریخ 28 تیرماه 58 حضرت امام خمینی (ره) ضمن اعلامیه‌ای از کلیه قوای مسلح خواستند که به سمت مناطق کردستان حرکت کنند و این صلابت و شجاعت کلام و پیام امام باعث شد، دشمن و ضدانقلاب همه شهرها را تخلیه کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه جنگ کردستان به دو مقطع جنگ اول و جنگ دوم تقسیم شد، افزود: در جنگ اول کلیه شهرهای کردنشین در اختیار ضدانقلاب قرار گرفت و ارتش و سپاه به پادگان‌ها رفتند؛ در جنگ دوم گروهک‌ها به پادگان‌ها حمله کردند و کلانتری‌ها را تصرف کرده و نیروهای خود را به‌ قصد جدا کردن کردستان از ایران از سراسر کشور فراخواندند.

وی در ادامه گفت: بهار 59 آمریکایی‌ها ارتباط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کردند و حضرت امام خمینی (ره) از این قطع ارتباط استقبال کرده و فرمودند رابطه گرگ‌ومیش به چه درد می‌خورد؟

فدا با اشاره به شکست عملیات آمریکایی‌ها در 5 اردیبهشت 59 در طبس، اظهار داشت: بعد از شکست حمله طبس، آمریکایی‌ها در رسانه‌های عمومی اعلام کردند که ما از ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی استقبال می‌کنیم و هر کشوری به کشور ایران حمله کند ما از آن حمایت می‌کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به حمایت قدرت‌ها از صدام در حمله به ایران، تصریح کرد: صدام در کشور اردن اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک حق کشتیرانی در اروندرود و حق حاکمیت بر جزایر سه‌گانه را از ایران پس می‌گیریم.

وی افزود: صدام برای جنگ با ایران ظرفیت ارتش را به 220 هزار نفر رساند سطح آموزش‌ها را بالا برد، عملیات مهندسی در نقاط مرزی را شروع کرد، پروازهای شناسایی را انجام داد و از شمال غرب تا جنوب گروه‌های مختلف را برای خرابکاری به ایران فرستاد.

سردار فدا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: هرکجا هر حرکتی ضد آمریکا باشد ما مدافعش هستیم البته نباید به خود غره شویم و تمامی این ظرفیت‌ها به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و کمک خداوند متعال است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان؛ در پایان بابیان اینکه از ظرفیت‌های درونی جوانان و نخبگان غفلت کرده‌ایم، افزود: جوانان ما آماده جان‌فشانی، دفاع و به عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف هستند تا بتوانند نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل چالش‌ها ‌و موانع یاری کنند.

انتهای پیام/63110/ص30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول