اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سرنگونی پهباد متجاوز آمریکایی در خلیج‌فارس نتیجه شعار«ما می‌توانیم» است

رئیس پیشین شورای شهر تهران گفت: سرنگونی پهباد متجاوز آمریکایی در خلیج فارس نتیجه شعار«ما می‌توانیم» است.

سرنگونی پهباد متجاوز آمریکایی در خلیج‌فارس نتیجه شعار«ما می‌توانیم» است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، مهدی چمران ظهر امروز در اجتماع رزمندگان دفاع مقدس شهرستان دیر با بیان اینکه ایران در طول دوران دفاع مقدس از نظر تجهیزات و امکانات  با کمبودهای فراوانی مواجه بود، اظهار داشت: از همان روزهای آغازین جنگ، رزمندگان با شعار «ما می‌توانیم» کارهای بزرگی انجام دادند و با توجه به کمبود امکانات در آن زمان، شهید چمران درصدد ساخت سلاح برآمد که موشک زیرآبی، زیردریایی و پل چریکی نمونه‌هایی از ادوات ساخت مهندسین داخلی بود.

 رئیس پیشین شورای شهر تهران افزود: اگر امروز یک ضدهوایی می‌سازیم که پهباد رادارگریز گران‌قیمت 200 میلیون دلاری آمریکا را در خلیج فارس سرنگون می‌کند و پوزه آمریکا را به خاک می‌مالیم، بخاطر این است که ما شعار «ما می‌توانیم» را از همان دوران دفاع مقدس شروع کردیم.

 وی با اشاره به اینکه  شعار «ما می‌توانیم» را امام راحل گفتند و مقام معظم رهبری هم واقعا حمایت و هدایت کردند، بیان داشت: از ابتدای شروع جنگ  تحمیلی تاکنون تمام ادوات جنگی مورد نیازمان مانند موشک‌ها و زیردریایی‌ها را خودمان ساختیم و مثل صدام نگاه‌مان به آن‌ طرف آب و آمریکا و انگلیس و فرانسه نبود، تا خودکفا شدیم.

جانشین ستاد هماهنگی جنگ‌های نامنظم دفاع مقدس گفت: امروز هم سخن رهبری و هم اعتقاد ما بر این است که اگر به نیروهای خودی و جوانان‌مان متکی باشیم، موفق و پیروز هستیم، اما اگر بخواهیم برویم با آنها (آمریکا و اروپا) دست بدهیم و بخندیم و بنشینیم به جایی نمی‌رسیم و سرمان را هم کلاه می‌گذارند که این را هم تجربه کرد‌ه‌ایم.

وی تأکید کرد: بنابراین متحد، متفق و یک‌دست پشت سر رهبری بایستیم و حرکت کنیم و جلو برویم تا بتوانیم موفق بشویم که تاکنون هم موفق شده‌ایم.

چمران با بیان اینکه روزگاری اسرائیل شعار نیل تا فرات را سر می‌داد و می‌خواست سیطره خود را گسترش دهد، بیان کرد: ما امروز می‌بینیم عکس خواسته اسرائیلی‌ها،  سیطره و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول