اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هکر کلاهبردار اینستاگرامی در البرز به دام قانون افتاد

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری فردی که با هک صفحه اینستاگرام افراد اقدام به ارسال لینک جعلی فیشینگ برای دوستان آن ها کرده و ازاین طریق اطلاعات حساب بانکی آن ها را به سرقت می برد و حسابشان را خالی می کرد خبر داد.

هکر کلاهبردار اینستاگرامی در البرز به دام قانون افتاد

محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا استان البرز در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس فتا استان مبنی بر هک حساب کاربری اینستاگرام و ارسال لینک جعلی فیشینگ برای فالورهای کاربران و کلاهبرداری از این طریق، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد حساب کاربری شاکی مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و از جانب او لینک جعلی فیشینگ برای فالورها ارسال و موجب برداشت وجه از حساب و ایجاد شکایات متعددی در سراسر کشور برای وی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران مبالغ کلاهبرداری شده را به حساب های متعددی واریز کرده بودند شناسایی آن ها با انجام اقدامات پلیسی گسترده میسر شد که با دعوت از صاحب حساب نامبرده اعلام کرد که کارت خود را در اختیار برادر کوچک خود قرار داده و از موضوع بی اطلاع است.

رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: متهم با انجام اقدامات پلیسی ماموران در یکی از روستاهای حاشیه استان  شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. وی در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات، چاره ای جز اعتراف نداشت و به سرقت اطلاعات حساب افراد اقرار کرد.

اقبالی اظهار کرد: متهم پس از سرقت اطلاعات حساب افراد، آن ها را در اختیار یکی از دوستان مجازی خود قرار می داد و او نیز پس از پولشویی و انتقال متعدد وجوه به حساب های مختلف سهم وی را برایش ارسال می کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد متهم یک هزار و 283 حساب کاربری اینستاگرام شهروندان را هک و 6 لینک جعلی فیشینگ نیز طراحی کرده است. تلاش برای شناسایی و دستگیری همدست متهم ادامه دارد.

انتهای پیام/د/1105/س/1

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول