اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مرز لیبی و سودان بسته شد

سودان بنا به تصمیم شورای حاکمیتی این کشور، مرز خود با لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی را بنا به دلایل امنیتی، بست.

مرز لیبی و سودان بسته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای حاکمیتی سودان روز پنجشنبه گذشته در شهر «نیالا» مرکز دارفور جنوبی از بسته شدن مرز سودان با لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی خبر داد.

این تصمیم شورای حاکمیتی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» در نشست با دولت محلی دارفور جنوبی اتخاذ شد و دلیل این تصمیم نیز تهدید علیه امنیت و اقتصاد سودان اعلام شده است.

طبق گزارش شبکه سعودی «العربیه»، در چند سال گذشته تعدادی از شورشیان با هدف افزایش سطح توانایی‌های خود و تجهیز به سلاح‌های مختلف از منطقه دارفور عبور کرده و وارد لیبی شده‌اند.

آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که در نتیجه نزاع داخلی در منطقه دارفور، ده‌ها هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر آواره شده‌اند.


موقعیت جغرافیایی سودان

 

سودان در مسیر مهاجرت مهاجران از شرق و غرب آفریقا به اروپا واقع شده و سالانه هزاران نفر سعی دارند خود را از طریق سودان به دریای مدیترانه و از آن به سواحل اروپا برسانند.

نیروهای واکنش سریع سودان نیز هفته گذشته اعلام کرد که ۱۳۸ آفریقایی از جمله ده‌ها سودانی را که سعی داشتند به صورت غیرقانونی وارد لیبی شوند، بازداشت کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول