اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عمق استراتژیک ما قلب مردم است/ تحول در نظام اجرایی مدیریت جوان نوگرا را نیاز دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت نظامی ما عمق استراتژیک ما نیست، عمق استراتژیک ما قلب مردم است، گفت: تحول در نظام اداری و اجرایی، مدیریت نسل چهارمی، جوان نوگرا و نواندیش را نیاز دارد.

عمق استراتژیک ما قلب مردم است/ تحول در نظام اجرایی مدیریت جوان نوگرا را نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف امشب در همایش بصیرتی حماسه مقاومت یادبود سردار شهید چراغچی در مسجد موسی بن جعفر(ع)، ضمن تقدیر از خانواده سردار شهید چراغچی، گفت: شهید چراغچی عزیز پرکار، پرتلاش و شجاع در دوران دقاع مقدس بود، ایشان فرمانده من و جمع زیادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما کنار شهید چراغچی کار، مدیریت، اخلاص و گذشت را یاد گرفتیم، افزود: ذره‌ای در روحیه این مرد جایگاه و مقام اثر نداشت و همین روحیه روز به‌روز او را بزرگ‌تر کرد.

وی ادامه داد: امروز اگر نامی از تیپ و لشکر امام رضا(ع) بر این استان است، به‌خاطر شهید چراغچی و شهید خادم الشریعه است، به چنین همسنگرانی افتخار می‌کنیم.

قالیباف ضمن تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم عنوان کرد: انقلاب ما ریشه در محرم، عاشورا و نهضت امام حسین(ع) دارد، حضرت نپذیرفتند تا شخصی مانند یزید بر جامعه به‌نام اسلام حکومت کند و برای این مبارزه یعنی اهمیت حکومت و شکل دادن حکومت بر مبنای قرآن و اهل بیت در مقابل یزید ایستادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت را از عاشورا به ارث بردیم، اظهار کرد: امام حسین(ع) یزید را بزرگترین منکر شناخت و در مقابلش مبارزه کرد، ما در انقلاب اسلامی با همین نگاه پیش رفتیم، امام(ره) با همین نگاه که حکومت اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی باید شکل بگیرد، پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین فلسفه زندگی ما حق و باطل است، معیار حق و باطل امامت و ولایت است، معنی زندگی ما جز این چیز دیگری نیست، امام(ره) نیز بر اساس همین باور غریبانه یک تنه به میدان رفت، چون یقین و اعتقاد قلبی به سنت‌های الهی داشت.

قالیباف ضمن بیان اینکه امام رابطه خودش را با خدا تنظیم کرد و خدا رابطه مردم را با او درست کرد، افزود: امام(ره) در طول تاریخ زندگی‌شان مبارزه کردند و به راه خود اعتقاد داشتند، این راه جز سنت‌های الهی چیز دیگری نبود، نگاه نکردند که این نظام طاغوتی چقدر قدرت دارد، همه جوانان و ملت در قلبشان امام جای گرفت و دورش حلقه زدند، به‌گونه‌ای که وقتی وارد کشور شد تا وقتی که پیکرش تشییع شد، همه ملت به پا خاستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امام خمینی(ره) وقتی حکومت اسلامی شکل گرفت، در مقابل باطل، استکبار ظالمین و آن‌هایی که بشریت را نوکر خودشان کرده بودند، ایستاد، آن‌ها محکم آمدند تا نظام جمهوری اسلامی شکل نگیرد و برای این کار توطئه‌های زیادی انجام دادند.

وی با بیان اینکه ما آمادگی آغاز جنگ را نداشتیم، اظهار کرد: همین مردم با هدایت و فرماندهی امام(ره) و اعتماد و اعتقادی که امام به مردم داشت، پیروز شدند، امام و امت هر دو به سنت‌های الهی اعتقاد داشتند و در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند نظام اسلامی از بین برود.

قالیباف افزود: عده‌ای می‌گفتند چرا جوان‌های خودمان را به کشتن دهیم، برخی می‌گفتند باید سه برابر توان آن‌ها افراد نظامی داشته باشیم تا بتوانیم پیروز شویم، می‌گفتند که زمین بدهید و زمان بگیرید، از آن طرف مردم بسیج می‌شدند تا بجنگند، اما از طرف دیگر مانع می‌شدند و می‌گفتند این‌ها مرد جنگ نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این‌ افراد به سنت الهی اعتقاد ندارند، متذکر شد: سنت الهی می‌گوید تو هرچه داری داشته باش و در جبهه حق محکم گام بردار، به کوچکی نگاه نکن، به اخلاص خودت نگاه کن، پیروزی برای ما است، ما با این فرهنگ در مقابل ظلم ایستادیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی که تا سوریه، عراق و یمن آمد اکنون کجاست؟ ببینیم جمهوری اسلامی اکنون کجاست؟ آن‌ها به‌دنبال براندازی نظام اسلامی بودند، در کشوری که انگلیس برایش شاه تعیین می‌کرد، می‌بینید که در حادثه اخیر تجاوز آمریکا با تجهیزاتی پاسخ گرفتند که دنیا متحیر شد، حتی اگر کشورهای دیگر نیز این تجهیزات را می‌داشتند، شجاعت زدن آمریکا را نداشتند.

قالیباف ادامه داد: انگلیسی‌ها کشتی ما را هزار کیلومتر آن طرف‌تر بی‌دلیل توقیف کردند، کشتی آن‌ها خطا کرد و ما آن را گرفتیم، همین انگلیس بود که در کشور ما شاه عوض می‌کرد، این عزت و اقتدار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اساس انقلاب ما همیشه مردم بوده‌اند، قدرت نظامی ما عمق استراتژیک ما نیست، عمق استراتژیک ما قلب مردم است.

وی با بیان اینکه جوان‌ها پیشرو هستند، عنوان کرد: تردید نکنید که این مردم با جوان‌های آن مقطع تا اینجا افتخار آفریدند، جوان نواندیش، استقلال‌طلب، تحول‌گرا، اهل حرکت و مبتکر است، جوان با زمان رشد می‌کند و بروز است، اهل محافظه‌کاری نیست و پاک است.

قالیباف یادآور شد: جوان را باید بشناسیم، این‌ها در کنار مقاومت و منطق حق و باطل با شاخص ولایت، این افتخار را در این چهل سال آفریدند، حالا وقتی حرف از مقاومت می‌زنیم برخی مقاومت را جنگیدن دائم، با دنیا حرف نزدن و دردسر درست کردن تفسیر می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست، متذکر شد: مقاومت حرکت رو به‌جلو و کاملا فعال است، مقاومت یعنی غیرت، ساده‌زیستی، آسایش، عزتمندی، زیر بار زور نرفتن، خودیاری، خودباوری و ما می‌توانیم.

وی با دو رو شمردن کسانی که می‌خواهند برچسب تنش و جنگ‌طلبی را بچسبانند، خاطرنشان کرد: در طول این ۴۰ سال نام ببرید که جایی جنگیدیم یا تهدید کرده‌ایم، ۱۷ هزار نفر را ترور کردید، تحریم کردید، هر جنایتی که خواستید انجام دادید، اساس باورها و ایمان این‌ها به جای ایمان به خدا ایمان به کدخدا است.

قالیباف بیان کرد: اساس غربزدگی این است که حرف زور را بپذیرند، زیر منت همه‌کس می‌روند و به‌جای اینکه به مردم و جوان‌ها اعتماد کنند، دست تمنا و خواهش به‌سمت دشمن دراز می‌کنند، این سازش نیست بلکه ذلت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خدایی که ما را از این توطئه‌ها مانند جنگ به این نقطه اقتدار و عزت رساند، همان خدای اقتصاد نیز هست، امروز دشمن نبرد اقتصادی را به‌عنوان نقطه ضعف ما انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه امروز روز جنگ اراده‌هاست، بیان کرد: مسؤولان باید توجه کنند که در جنگ اراده‌ها راهکار ملت و جوان‌ها هستند که این قفل را باز می‌کنند، نه غربی‌ها و دشمن، فرصت را به مردم بدهیم، ما مردم را از صحنه اقتصاد حذف کردیم، اگر در سیستم بروکراسی غلط پیچیده که در کشور ما بسیار کهنه و پوسیده است و بیشتر فسادها ریشه در این سیستم دارد، تحولی ایجاد شود همه چیز درست می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه علم و شجاعت و شهامت امروز در اختیار مردم است، گفت: تحول در نظام اداری و اجرایی، مدیریت نسل چهارمی، جوان نوگرا و نواندیش را نیاز دارد، با افکار گذشته اکنون نمی‌توان زندگی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است، یادآور شد: متأسفانه ناکارآمدی در کشور اشباع شده است، یعنی اگر مسؤولی دست به‌هیچ چیز نزند بهتر از این است که دست بزند، در بعضی عرصه‌ها به اینجا رسیده‌ایم، با خودشان چه فکری می‌کنند که با این تفکرات غربزدگی در تلویزیون برای مردم صحبت می‌کنند و می‌گویند چون برای زندگی شخصی افراد احترام قائل هستیم، نمی‌توانیم حساب مردم را چک کنیم و پردرآمدها را تشخیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه آنجایی که نباید دخالت کنید ده‌بار دخالت می‌کنید اما آنجایی که سیستم و قانون اجازه داده است، این‌گونه دلیل می‌آورید، بیان کرد: چرا با مردم صادق نیستید؟ مقدار کلانی از پول‌ها را جابه‌جا می‌کنند، بدون هیچ مالیاتی، اما کسی که ساختمان می‌سازد هنوز ساخته نشده قبض مالیات در خانه است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مردم را از صحنه خارج کرده‌اید، جوان‌ها را منفعل کرده‌اید، سیستم اقتصادی ما ربا است، خدا می‌گوید کسی که ربا می‌خورد با خدا می‌جنگد، فرقی نمی‌کند جمهوری اسلامی باشد یا جایی دیگر، این سیستم بی‌برکتی به‌همراه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر در زندگی ما ربا وارد شود زندگی‌مان را به آتش می‌کشد، متذکر شد: ما باید تصمیمی بگیریم که با ایمان باشیم، به‌مردم اعتماد کنیم و جوان‌ها را در رأس کار بدانیم، انتخابات مجلس را در پیش رو داریم که رأس امور است، اما مجلسی در رأس امور است که وکیل‌الملت باشد نه وکیل‌الدوله، مجلسی که کارآمد باشد در رأس امور است.

وی ادامه داد: جوانان مؤمن مردم این کشور عزیزمان افرادی را انتخاب کنند که ویژگی آن‌ها مهم است، حزب و گروه مهم نیست، باید مؤمن باشند و ایمان به خدا داشته باشند، قصد خدمت به مردم داشته باشند، یکپارچه به‌سمت این افراد برویم تا بتوانیم موفق شویم و مجلس کارآمد شود.

قالیباف افزود: مجلس ریل دولت را تنظیم می‌کند، اسفند ماه سال جاری نقطه کلیدی و حساسی را پیش‌رو داریم، جنگ را مردم حل کردند و اقتصاد را نیز مردم باید حل کنند، اگر این‌گونه شود، در برنامه ۵ ساله با همین فشارهای تحریم وضعیت کشور به‌ثبات می‌رسد، تحریم حتما مشکل ایجاد می‌کند اما مردم قوی‌تر از تحریم هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: وقتی می‌گوییم ۵ سال، یعنی سال آخر که رسید همه جامعه به‌خصوص مستضعفین و محرومین آرام باشند، امروز بیشترین فشار بر روی قشر کارگر و محروم جامعه است، مردم به‌دنبال این هستند که وضعیت موجود خودشان را حفظ کنند و به‌دنبال پیشرفت نیستند.

انتهای پیام/ 70051/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول