اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان در جامعه، اثرات ضد فساد دارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه اعلام اموال و دارایی مسئولان اثرات ضد فساد در جامعه دارد، گفت: با عملیاتی شدن این سامانه اقدامات تخریبی علیه مدیران پایان پذیرفته و از بداخلاقی‌ها به ویژه در زمان انتخابات جلوگیری خواهد شد.

اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان در جامعه، اثرات ضد فساد دارد

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: در اجرای قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام عملیاتی کردن اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولان از سوی قوه قضائیه کاری انقلابی محسوب شده و از آیت‌الله رئیسی تقدیر می‌کنم.

وی  افزود:‌اعلام اموال و دارایی مسئولان سال‌هاست که در انتظار عملیاتی شدن است که در تحولات اخیر قوه قضائیه آئین‌نامه اجرایی این موضوع ابلاغ شده و با توجه به وضعیت جامعه و مطالبه‌گری شفافیت حداکثری از سوی مردم، زمینه اجرای خوبی برای این گونه اقدامات وجود دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: از قوه قضائیه می‌خواهم هر چه سریع‌تر ابلاغیه‌های لازم برای عملیاتی شدن و توسعه سامانه اعلام شفاف لیست اموال و دارایی مسئولان را صادر کند.

پورمختار گفت: هم اکنون برخی افراد و به ویژه تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت داوطلبانه اموال خود را به هیأت رئیسه اعلام کردند و ما هم باید کاری کنیم که همه وکلای مردم در مجلس به این کار نیک بپیوندند.

وی  با تاکید بر اینکه اعلام اموال و دارایی مسئولان اثربخشی خوبی در جامعه بوده و ضد فساد است، گفت: برخی از مدیران جامعه مورد سؤال بوده و به آنها تهمت می‌زنند در حالی که با عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان اقدامات تخریبی علیه آنان پایان پذیرفته و از ایجاد و گسترش بداخلاقی‌ها در جامعه به ویژه در زمان انتخابات جلوگیری خواهد شد. 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تاکنون مشخص نشده که قوه قضائیه قرار است اموال و دارایی مسئولان را اطلاع‌رسانی عمومی کند یا خیر، چرا که در قانون انتشار عمومی آن وجود ندارد و فقط اطلاع‌رسانی به قوه قضائیه تصریح شده است. 

پورمختار گفت: من داوطلبانه حاضرم لیست اموال و دارایی خود را اطلاع رسانی کنم و از این کار استقبال کرده و آن را برای جامعه مفید می‌دانم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول