اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تلاش دلدادگان حسین(ع) به تصویرکشیدن جلوه‌هاب ناب عشق مردم به ایشان است

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تمام تلاش دلدادگان اباعبدالله‌الحسین(ع) به تصویر کشیدن جلوه‌های ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران زمین در مراسم عزاداری قافله سالار شهیدان است.

تلاش دلدادگان حسین(ع) به تصویرکشیدن جلوه‌هاب ناب عشق مردم به ایشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سامان احمدی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته عکس اربعین حسینی اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار در راستای اعتلای مفهوم غنی عزاداری امام حسین(ع) در فرهنگ ایرانی درصدد است تا هفته عکس اربعین حسینی را برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به تصویر کشاندن جلوه‌های ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران زمین در مراسم عزاداری قافله سالار شهیدان توسط عکاسان به عنوان یک مولف در بخش مستند رویکردها و رویدادها با ذهن خلاق خود است، افزود: متولیان امر می‌کوشند تا فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه تحکیم بخش پیوند دین و هنر و کمک به ارتقای عکاسی استان باشد.

وی با اشاره به بخش‌های هفته عکس اربعین حسینی عنوان کرد: این هفته در دو بخش شامل سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی و کارگاه آموزشی عکاسی دینی بر پایه فلسفه اشراقی «شهید آوینی» همزمان با دهه سوم مهر ماه جاری پیش بینی شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی با محوریت نگاهی آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم با رویکرد نو و خلاقانه است که مراسم و آیین‌های عاشورایی دسته‌های عزاداری، تعزیه خوانی، نذری، کودکان، پیاده‌روی اربعین و غیره که در شهرها و نقاط مختلف ایران زمین برگزار می‌شود، را شامل می‌شود.

احمدی، به شرایط و مقررات سومین سوگواری استانی عکس آیین‌های عاشورایی اشاره کرد و افزود: شرکت در این سوگواره ویژه عکاسان در استان کردستان است و هر عکاس در هر بخش می‌تواند پنج تک عکس و در مجموع 10 عکس برای دو بخش شامل بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه‌ای و نگاه مردمی (عکس تلفن همراه ) برای دبیرخانه سوگواره ارسال نماید.

وی با بیان اینکه عکس‌ها باید در سال‌های ۹۷ و ۹۸ گرفته شده باشند، اضافه کرد: عکس می‌تواند سیاه و سفید و یا رنگی باشد.

وی همچنین گفت: عکس نباید به گونه‌ای باشد که به جنب اسنادی عکس آسیب برساند و تنها می‌توان در حد استانداردهای پذیرفته شده در عکاسی مستند اقدام به ویرایش عکس‌ها کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در صورت نیاز باید فایل خام و بدون ویرایش عکس جهت بررسی و مطابقت با تعریف و بررسی صحت تاریخ عکاسی به دبیرخانه ارائه شود.

وی با بیان اینکه عکس‌های منتخب سوگواره در نمایشگاهی در داخل استان به معرض نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: استفاده از آثار در نمایشگاه و برای چاپ کردن در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی، تبلیغاتی، بانک اطلاعات و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزار کننده سوگواره مجاز است.

احمدی، با اشاره به گاه‌شمار این سوگواره بیان کرد: آغاز ثبت نام و دریافت عکس‌ها از اول مهرماه سال جاری اعلام و آخرین مهلت ارسال آثار نیز ۱۵ مهر ماه است.

وی زمان برگزاری هفته عکس را ۲۰ تا ۲۵ مهرماه اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه این سوگواره واقع در بیجار، بلوار شهید رحمانی، مجتمع فرهنگی هنری امیر نظام گروس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار مراجعه و یا از طریق ارسال آثار به شماره واتساپ 09186631254 اقدام نمایند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول