اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های نظامی و فنی قزاقستان و روسیه

قزاقستان و روسیه در مورد ایجاد شرکت‌های مشترک در زمینه تولید، تعمیر و نگهداری سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات نظامی برای نهادهای مرتبط و صادرات به کشورهای ثالث توافق کردند.

تقویت همکاری‌های نظامی و فنی قزاقستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست کمیته فرعی همکاری‌های نظامی و فنی قزاقستان و روسیه در شهر «نورسلطان»  برگزار شد.

طرفین در این نشست مسائل فعلی و دورنمای همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی و فنی از جمله مسائل مربوط به صادرات، تولیدات مشترک و همچنین بومی سازی انواع خاصی از تولید مهمات در خاک قزاقستان را بررسی کردند.

دو طرف به توسعه پروژه‌های مشترک 2 کشور در خاک قزاقستان در زمینه بومی سازی تولید، تعمیر و نگهداری سامانه‌های موشکی ضد هوایی، بالگردهای غیر نظامی و نظامی نوع «Mi» و همچنین وسایل نقلیه زرهی، اشاره کردند.

سرپرستی هیأت قزاق در این نشست را «تالغات ژانژومانف» معاون وزیر صنایع و توسعه زیرساختی این کشور و هیات روسی را «ولادیمیر دراژاف» معاون رئیس خدمات فدرال همکاری‌های نظامی و فنی این کشور، بر عهده داشت.

ژانژومانف با اشاره به فعالیت‌های مشترک در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های نظامی و فنی میان 2 کشور گفت: سرعت این فعالیت‌ها در نوبه اول با درک نزدیکی مردم قزاقستان و روسیه، فعالیت روسای جمهور و نخست وزیران 2 کشور متمرکز به توسعه همگرایی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، مرتبط است.

همچنین در این نشست نمایندگان نهادهای دولتی و شرکت‌های نظامی کشور شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول