اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اولتیماتوم دادگستری به قضات خراسان‌جنوبی: هیچ کارخانه و کارگاه تولیدی نباید تعطیل شود

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: هیچ کارخانه و کارگاه تولیدی در خراسان‌جنوبی نباید تعطیل شود و اگر با دستور قضایی کارگاه یا کارخانه‌ای در استان تعطیل شود قطعا برای آن قاضی کارت زرد صادر خواهیم کرد.

اولتیماتوم دادگستری به قضات خراسان‌جنوبی: هیچ کارخانه و کارگاه تولیدی نباید تعطیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز در شورای معاونین، رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: کشور ایران هم‌اکنون درگیر جنگ اقتصادی با دشمن است و تمام دنیا به جنگ تمام عیار با ایران آمده‌اند تا ملت ایران را به زانو در آوردند.

وی بیان داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا در مقابل توطئه دشمن مقاومت کرده و از این گردنه سنگین بتوانیم به بهترین وجه عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه به‌عنوان یک دستگاه قضایی وظیفه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را در این مجموعه بر عهده داریم، اعلام کرد: هر سرمایه‌گذار یا فردی که بخواهد به تولید و اشتغال استان ما کمک کند باید مورد حمایت جدی دستگاه قضا قرار بگیرد.

هیچ کارخانه و کارگاه تولیدی نباید تعطیل شود!

حمیدی متذکر شد: هیچ کارخانه و کارگاه تولیدی در خراسان‌جنوبی نباید تعطیل شود و اگر با دستور قضایی کارگاه یا کارخانه‌ای در استان تعطیل شود قطعا برای آن قاضی کارت زرد صادر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث تولید و اشتغال خط قرمز ما است، مطرح کرد: اگر یک واحد تولیدی با سیاستی غلط بخواهد جرمی انجام بدهد باید دستگاه قضا ورود پیدا کند اما در عین حال باید مراقب باشیم که وظیفه ما به اصل تولید و اشتغال ضربه‌ای وارد نکند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان داشت: ما خدمت‌گذار مردم هستیم و دستگاه قضایی بیش از دستگاه‌های دیگر باید با مردم ارتباط داشته باشد و حداقل یک روز خاص در هفته را به مردم اختصاص دهید تا حرف دل خود را به ما بزنند.

با رعایت شرایط عادلانه رأی صادر کنید

حمیدی خطاب به قضات، متذکر شد: باید با رعایت شرایط عادلانه رأی صادر کنند، کاری کنید که اعتماد مردم بیش از پیش به سمت دستگاه قضایی جلب و ورود مردم و دسترسی مردم به بدنه دستگاه قضایی را تسهیل کنید.

وی ضمن توصیه به حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضا در دل مردم، مطرح کرد: یک مدیر نباید برای شرکت در نماز جمعه از در خصوصی وارد و خارج شود و جواب سلام مردم را ندهد، این موضوعات در دین ما نیامده و نباید بین خودمان و مردم فاصله ایجاد کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری داشته که مهم‌ترین آن ایجاد روحیه مقاومت در ملت ایران است و این مقاومت سبب شد ملت ایران هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی کنار بگذارند.

صدور تفکر مقاومت و تفکر جهادی

حمیدی بیان داشت: تفکر مقاومت و تفکر جهادی که دستاورد انقلاب اسلامی است امروز به جهان صادر شده و فرهنگ مقاومت را به‌عنوان یک فرهنگ عالی می‌توانیم در بین ملت‌های مختلف ببینیم.

وی بر لزوم توجه و پاسداشت فرهنگ مقاومت، مطرح کرد: امروز تمام کشورهای مستکبر از جمله آمریکا با این فرهنگ رو به رو شده‌اند و در تمام کشورهای اسلامی از جمله لبنان و فلسطین به این فرهنگ عمل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ مقاومت را بیش از گذشته به ملت‌های دیگر بشناسانیم تا توطئه‌های جهانی در نطفه خفه شود، مطرح کرد: برای حفظ فرهنگ مقاومت دادستان‌ها و معاونین در قوه قضاییه وظایفی بر عهده دارند تا دستاوردهای نظام، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به بهترین شکل حفظ شود.

اشاره‌ای به وظایف رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها

حمیدی حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام و انجام دادن بهتر تکالیف را از وظایف رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها ذکر و عنوان کرد: اگر به وظایفمان در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب کوتاهی کنیم قطعا به نظام و انقلاب آسیب‌های جدی وارد خواهد شد.

وی از رسانه‌ها خواست تا دستگاه‌ها را در زمینه فرهنگ مقاومت در جامعه همراهی کنند و تبیین کرد: رسانه‌ها باید مطالبات مردم را به مسؤولان برسانند و دستگاه قضایی را در اجرای وظایفش کمک کنند تا یک تعامل خوبی بین مردم و دستگاه قضایی ایجاد شود.

مردم فساد اداری را از هیچ سازمانی نمی‌پذیرند

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید در زمینه فساد برون و درون‌سازمانی ورود و برای مقابله با فساد اول خودمان را پاکسازی کنیم، بیان داشت:  مردم فساد اداری را از هیچ سازمانی نمی‌پذیرند و فساد زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

حمیدی به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اشاره و عنوان کرد: این موضوعات بسیار مهم و از خراسان‌جنوبی با این حجم جمعیت و مذهبی‌بودن توقع ندارم که پرونده‌های طلاق و اختلافات خانوادگی آن بسیار زیاد باشد.

حقوق تضییع شده مردم را برگردانید

وی وجود حتی یک پرونده طلاق را برای جامعه مضر دانست و اعلام کرد: مسؤولان، رسانه‌ها و خانواده‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند تا شاهد پر شدن زندان‌ها و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و استان نباشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در پایان مطرح کرد: نباید حقوق مردم در این شرایط سخت مورد تعرض قرار بگیرد و اگر خدایی ناکرده حق مردم از بین رفت باید دادستان ورود و تلاش کند تا حقوق مردم حفظ شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول