اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آلزایمر مهم‌ترین مشکل سالمندان است

رئیس مرکز جامع روزانه سالمند ئارا سنندج گفت: آلزایمر و ناتوانی‌های جسمی مهم‌ترین مشکلاتی است که سالمندان با آن مواجه هستند.

آلزایمر مهم‌ترین مشکل سالمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان در سنندج ضمن تبریک روز جهانی سالمندان و هفته سالمند اظهار کرد: این روز  فرصتی برای تکریم و بزرگداشت این قشر از جامعه است.

وی افزود: سالمند به فردی اطلاق می‌شود که بیش از ۶۵ سال سن داشته باشد و به علت عوارض ناشی از افزایش سن و تغییرات فیزیولژیکی نیاز به مراقبت و توانبخشی داشته باشد.

وی اظهارکرد: سالمندی دوران مهمی از زندگی است که با سیر طبیعی تغییرات فیزیولوژیکی و روانی همراه است، اما اگر این دوره با آگاهی و مراقبت و شناخت طی شود مشکلات و چالش‌های مواجه با این دوران را می‌توان به کمترین حد رساند.

رئیس مرکز جامع روزانه سالمند ئارا سنندج با اشاره به برنامه‌های مرکز جامع سالمندان ئارا گفت: آموزش در اولویت برنامه‌های این مرکز قرار دارد.

ابراهیمی یادآورشد: در این مرکز برنامه‌های آموزشی با هدف ایجاد روحیه و‌نشاط در سالمندان و جلوگیری از انزوا و خانه‌نشینی آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آلزایمر و ناتوانی‌های جسمی مهم‌ترین مشکلاتی است که سالمندان با آن مواجه هستند افزود: این مرکز در طول سال با برگزاری برنامه‌های مختلف در جهت پیشگیری از آلزایمر گام بر می‌دارد.

وی در ادامه برگزاری کلاس‌های ورزشی یوگا، شطرنج، بازی‌های فکری، آموزش زبان انگلیسی، قرآن، مشاوره  فردی، گروهی، آموزش نقاشی و بافتنی از برنامه‌های آموزشی این مرکز در طول سال عنوان کرد.

به گفته رئیس مرکز جامع روزانه سالمند ئارا سنندج، ارائه خدمات توانبخشی شامل ویزیت پزشک، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی، و مددکاری از خدمات این مرکز است.

وی گفت: برگزاری جشنواره غذا، کلاس‌های موسیقی و تفریحی، سخنرانی در نماز جمعه از برنامه‌های هفته سالمند است.

لازم بذکر است سالمند، سلامت و سبک زندگی سالم، سالمند و همبستگی در خانواده و جامعه، سالمند سنت‌های دیرین فرهنگی، دینی و تکریم آنها، سالمند رفاه اجتماعی و محیط توانمندساز و سالمند، عدالت و حقوق شهروندی از عناوین نام‌گذاری هفته سالمند است.

انتهای پیام/85/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول