اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون کشاورزی مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی از مخالفت این کمیسیون با طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.

کمیسیون کشاورزی مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 3 مهر 98) گفت:‌ نظر رسمی کمیسیون کشاورزی مجلس مخالفت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی است.

وی افزود: صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی نیازمند سیاست‌گذاری در یک مجموعه واحد است، در حالی که با تشکیل وزارت بازرگانی این سیاست‌گذاری‌ها در دو وزارتخانه انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: سابقه تمرکز وظایف در وزارت جهاد کشاورزی نتایج قابل قبولی داشته است، در حالی که با تشکیل وزارت بازرگانی این موضوع از بین خواهد رفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ضریب خودکفایی در محصولات کشاورزی بخشی از فواید تمرکز وظایف در وزارت کشاورزی بوده است در حالی که تشکیل وزارت بازرگانی قطعا دستاوردهای تولید و خودکفایی‌ها را به خطر می‌اندازد. دولت در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته بارها نظر مجلس را در باره تشکیل وزارت بازرگانی جویا شده است، این در حالی است که ما شاهد ایجاد صف‌های طولانی در سال‌های گذشته برای دریافت کالاهای اساسی بوده‌ایم، بنابراین مشکل اصلی جای دیگری به غیر از تشکیل وزارت بازرگانی است.

وی افزود: در گزارش رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل وزارت بازرگانی مناسب تلقی نشده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: تا زمانی که قیمت‌های ما غیرواقعی باشد هر دستگاهی که متولی توزیع باشد دچار مشکلاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی برگشت به عقب است، گفت: کشورهای توسعه‌یافته دارای یک ساختار پیشرفته و واحد برای تصمیم‌گیری هستند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول