اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ادامه بررسی سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان در جلسه نقشه علمی

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.

ادامه بررسی سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان در جلسه نقشه علمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه یکصد‌ و بیست و‌ دوم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ستاد به عدم اشتغال دانش‌آموختگان، گفت: سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان پیش از این در جلسات ستاد مورد بررسی قرار گرفته بود و در این جلسه نیز بررسی‌ها ادامه یافت، ماده ۵ این سند در این جلسه نهایی شد.

وی افزود: ماده ۶ این سند بر اعطای مجوزهای مشاغل حرفه‌ای تاکید دارد ولی ناهماهنگی‌هایی در این زمینه هست،  بندهای ۱_۶، ۲_۶ و بند ۳_۶ به افزایش کارآمدی کارآموزی اشاره دارد، به طوریکه برخی از مجوزهای حرفه ای متناسب با بازار کار است و برخی تناسب کمتری دارد، از این رو از دستگاه‌ها خواسته شد تا بارنگری در این زمینه صورت گیرد.

به گفته وی، در این سند یکی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور مسؤول هماهنگی ها شد و قرار شد در جلسه آینده تکلیف مشخصی به دستگاه خاصی در این زمینه داده شود و این دستگاه در مدت ۶ ماه برای اجرایی کردن ماده ۶ پیشنهادات خود را ارائه دهد.

وی گفت: بند مربوط به فرهنگ اشتغال این سند مغفول مانده بود که این بند در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد شد تا دستگاه‌هایی چون وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و ارشاد با همکاری سازمان صدا‌وسیما طرحی برای افزایش فرهنگ عمومی اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان اجرایی کنند.

کبگانیان گفت: ماده 7 این سند به تصویب رسید و ماده 8 این بند توضیحات عمومی است که برنامه ارزیابی و نظارت را برعهده ستاد راهبری نقشه تعیین کرده است و ستاد راهبری نقشه سالانه باید گزارش‌هایی را برای شورای ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کند.

وی ادامه داد، دستور دیگر این جلسه درخواست‌های اجرایی است که از استان سیستان و بلوچستان ارائه شد، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر درخواست تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه را داشته است که قائم مقام و معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند و موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت نیز در این زمینه تشریح شد.

به گفته وی، نظارت و اجرایی سازی سند آمایش آموزش عالی برعهده ستاد راهبری نقشه است و درخواست شد که یک تبصره اجرایی به آن اضافه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول