اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی در دیدار نخست‌وزیر اسپانیا: تحریم‌های آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد

رییس‌جمهور کشورمان گفت: تحریم‌ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد.

روحانی در دیدار نخست‌وزیر اسپانیا: تحریم‌های آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا ظهر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهور، با یکدیگر دیدار و در خصوص راههای توسعه روابط دو کشور و همینطور ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دوکشور ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

روحانی افزود: تحریم ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند.

رئیس جمهور همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید دکتر روحانی، گفت: ما در سال های گذشته شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول