اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار سفیر ایران با سر وزیر ایالت پنجاب هند

در دیدار سفیر ایران در دهلی‌نو با سر وزیر ایالت پنجاب هند، بر توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری تأکید شد.

دیدار سفیر ایران با سر وزیر ایالت پنجاب هند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو عصر امروز (سه‌شنبه) با «آمریندار سینگ» سر وزیر ایالت پنجاب هند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار را‌ه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایالت پنجاب با بعضی از استان‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این دیدار که چند تن از وزرا و مشاوران ایالت پنجاب حضور داشتند، سر وزیر این ایالت، پنجاب را یکی از نزدیک‌ترین ایالت‌های هند به ایران در زمینه‌های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی برشمرد و آمادگی این ایالت را برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. 
چگنی در این دیدار با استقبال از پیشنهادات طرف هندی، موضوع انعقاد تفاهمنامه تجاری و اقتصادی با برخی از استان‌های ایران را با ایالت پنجاب به منظور ارتقای هر چه بیشتر روابط در بخش‌های سرمایه گذاری، تجارت تهاتری، تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش کشاورزی، مدیریت آب، گردشگری و آموزش مورد تاکید قرار داد. 
سفیر ایران همچنین گزارشی از  آخرین تحولات در روابط اقتصادی بین دو کشور، تسهیلات روادیدی ایران برای تجار و گردشگران هندی ارائه کرد. 
ایالت پنجاب یکی از ایالات مهم هند در امر صادرات برنج به ایران است. 
سفیر کشورمان در دیدار جداگانه با جمعی از بازرگانان، موسسات بانکی، خبرنگاران و سرمایه گذاران در شهر چندیگر،  راه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول