اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حقوق شهدای منا و مسجدالحرام در سطح بین‌الملل باید پی‌گیری و یادشان حفظ شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شهادت تعدادی از هموطنان‌مان در فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام مسئولیت سنگینی را برای پیگیری حقوق آنها در سطح بین‌الملل بر دوش ما گذاشته است. هم ما و هم عربستان باید مانع وقوع چنین حوادثی در آینده شویم.

حقوق شهدای منا و مسجدالحرام در سطح بین‌الملل باید پی‌گیری و یادشان حفظ شود

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت و وقف خبرگزاری فارس، یادواره شهدای منا و مسجدالحرام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و مسئول بعثه مقام معظم رهبری و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت باحضور تعدادی از خانواده‌های شهدای منا در محل این سازمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش رشیدیان در این همایش اظهار داشت: امروز سالگرد شهادت حاجیان و شهدای منا در سال ۹۴ است. افرادی که بنا بر آیه قرآن کریم برای حج از خانه خود خارج شدند و در این مسیر مرگ آنان را فرا گرفت. بنابراین اجر و ثواب‌شان با خداوند است. یعنی خداوند خود این خون‌بهای مهاجرین است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند فاجعه منا نباید فراموش شود و برای تمام مسلمانان جهان باید یاد و خاطره آنان حفظ شود، تصریح کرد: این شهدا به جای طواف در حج تمتع پاک و منزه به عرش رفتند و همراه با ملائکه به طواف پرداختند و مسئولیت سنگینی از قبال پیگیری خون‌بهای آنها و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره خود بر دوش ما گذاشتند و بر همه ما و مسئولین عربستانی واجب کردند تا با پیش‌بینی امور مانع از وقوع چنین حوادثی در آینده بعدی شویم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاقی این ایام با عاشورای حسینی بسیار مبارک است، گفت: خدا را شاکریم در زمینه عزاداری امام حسین (ع) روز به روز کشورمان در حال پیشرفت است و نهضت حسینی پرشورتر از قبل در کشور گرامی داشته می‌شود به طوری که عزیزان اهل سنت و اهل کتاب در کشورمان در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت می‌کنند.

رشیدیان افزود: حرکت ۱۴ قرن گذشته امام حسین (ع) اید‌ای برای آزادیخواهان جهان شده است گفت: شور و شعور حسینی که همان عشق به خداوند است از مکتب عاشورا به دست آمده است لذا زمانی که در زیارتنامه‌ها می‌خوانیم کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا و یا می‌خوانیم انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم هر زمینی می‌تواند کربلا و هر زمانی می‌تواند برای ما عاشورا باشد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در آخرین لحظات عمر خود نیز از باب خیرخواهی دشمنان و قاتلین خود را نصیحت می‌کردند، گفت: مکتب اسلام برگرفته از عاطفه ومحبت است و این رویه در جای جای واقعه عاشورا از ابتدای حرکت از مدینه تا کربلا در روابط اصحاب با یکدیگر، ارتباط با یاران یزید که به آنها آب دادند و حتی ادب یاران در روز معرکه و نصیحت‌ها و سبقت گرفتن‌های آنها برای شهادت مشهود است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاقی دیگر این  ایام تا هفته دفاع مقدس نیز جای بررسی دارد، گفت: رزمندگان و شهدا در ۸ سال دفاع مقدس برای عزت، سربلندی، دفاع از ارزش‌های ملت و ... از همه چیز خود گذشتند و آنان شاگردان راستین مکتب سیدالشهدا بودند که البته متاسفانه در برخی از فیلم‌های سینمایی صحنه‌های جنگ را مملو از جوک و طنز و یا سراسر امداد نشان می‌دهند و عشق و شعر و شور حسینیان را مشاهده نمی‌کنند.

رشیدیان گفت: ایام گرامیداشت دفاع مقدس فرصتی برای احیای ارزش‌های جهاد است. امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی است که در آن افراد هم به صورت فردی هم جمعی باید در راستای پاکی، پاکدستی، خودباوری و خداباوری در هر حوزه‌ای تلاش کند و مدیریت جهادی به این معناست که انسان در راستای هدف والایی که دارد از تمام امکانات استفاده کند.

وی تصریح کرد: گرامیداشت دفاع مقدس به این معناست که فراموش نکنیم هر شهید با خونی که داده است مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته است.زیرا دنیای از آرزوهای خود را فدا کرده است تا بتواند به هدف والایی دست پیدا کند. 

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد:‌نباید اجازه دهیم حق شهدای منا در بازی‌ها و دعواهای سیاسی مغفول بماند انشالله توفیق داشته باشیم این حق را ایفا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول