اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ساخت 6 کانون شهرک‌سازی در الخلیل و ادامه بلعیدن اراضی فلسطینی

یک مرکز فلسطینی از ساخت شش کانون شهرک‌سازی در جنوب کرانه باختری طی سه سال اخیر خبر داد.

ساخت 6 کانون شهرک‌سازی در الخلیل و ادامه بلعیدن اراضی فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز فلسطینی «ابحاث الاراضی» (تحقیقات اراضی) اعلام کرد، شهرک‌نشینان صهیونیست طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ، شش کانون شهرک‌سازی جدید در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری برپا کرده‌اند.

در گزارش این مرکز آمده: شهرک‌نشینان این کانون‌ها را در فاصله صدها متری از شهرک‌های بزرگ ساخته شده طی سال‌های قبل بنا کرده‌اند.

مرکز مذکور اعلام کرد، این کانون‌های شهرک‌سازی در غرب، جنوب و شرق الخلیل و مشخصا در اراضی شهرهای «دورا»، «بنی نعیم»، «یطا» ، «السموع»، «الظاهریه» و «سعیر» قرار گرفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، شهرک‌نشینان ساخت اغلب این کانون‌ها را با آوردن کامیون و اسکان یک یا دو خانواده در منطقه شروع می‌کنند، بدین صورت که کامیونی برای مدتی در نزدیکی تپه‌ای به شهرک‌های قبلی متوقف می‌شود و خانواده‌های مذکور در آن اسکان دارند به تدریج مقامات محلی شهرک‌های مجاور به همین خانواده‌ها خدمات می‌دهد تا کانکس و امثال آن برای اسکان خود تهیه کنند و کانون شهرک‌سازی کم کم شکل می‌گیرد.

مرکز فلسطینی مذکور تأکید کرد: این کانون‌های شهرک‌سازی علیرغم کوچکی حجم، دنبال تسلط بر مساحت‌های بسیاری از اراضی فلسطینی هستند.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و جولان خلاف قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است و تا کنون چندین قطعنامه علیه این موضوع صادر شده است.

آخرین بار در سال ۲۰۱۶ قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در این باره صادر و خواستار توقف فوری و کامل شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد. ند

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول