اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

استقبال از حضور شرکت‌های نفتی ایرانی در مناقصات وزارت نفت سوریه

وزیر نفت و معادن سوریه گفت: با توجه به اقدامات دشمنان، برای بازسازی این بخش‌ها ما متکی به غرب نیستیم و دیدگاه ما به سمت شرق و همکاری با کشور ایران است و تاکید بر بازسازی بخش نفت به کمک دوستانمان از جمله ایران را داریم.

استقبال از حضور شرکت‌های نفتی ایرانی در مناقصات وزارت نفت سوریه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،- علی غانم امروز در نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: دولت سوریه توجه ویژه ای به دوستان و برادران راستین خود دارد که در صدر انها ایران قرار دارد.

وزیر نفت و معادن سوریه بیان داشت: این سفر به ایران کامل کننده سفرهای پیشین است و نتیجه ان اجرای قراردادهای متعدد و به اجرا در امدن برخی دیگر از قراردادها است.

غانم با اشاره به بازدید از مراکز پتروشیمی عسلویه گفت: اگرچه من نماینده بهش نفتی کشورم هستم اما سوریه علاقمند به توسعه فعالیت های اقتصادی با ایران در همه بخش ها است.

وی با بیان اینکه 60 درصد از صنعت و تکنولوژی نفتی به دست کارشناسان ایرانی انجام می‌شود، گفت: بنابراین ما از این تجربیات بهره می‌گیریم.

وزیر نفت و معادن سوریه بیان داشت: تفاهمات زیادی در زمینه نفت، استخراج و پالایش معادن و بهره‌برداری از معادن و آموزش فنی در این بخش‌ها در جلسات مختلف توسط ایرانیان مطرح شده که حاصل و نتیجه جلسات مختلف بوده است.

غانم با بیان اینکه دولت سوریه آمادگی کامل برای همکاری با بخش خصوصی را دارد، گفت:‌ما در این زمینه استقبال می‌کنیم و از شرکت‌های ایرانی در بخش خصوصی طبق قوانین و مقررات موجود حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: دفتر مشترک تجاری سوریه گام‌های مؤثری برای توسعه همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور برداشته و ما با ارائه اطلاعات لازم حمایت‌ از این بخش را بر عهده خواهیم گرفت.

وزیر نفت و معادن سوریه با تاکید بر اینکه باید روابط اقتصادی در حد روابط سیاسی توسعه یابد، گفت: در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق شاهد حضور گسترده بخش خصوصی ایرانی در این نمایشگاه بویم و این اتفاق را در نمایشگاه بازسازی دمشق هم شاهد بودیم.

غانم بیان داشت: ما به دنبال گام‌های آینده برای بارور سازی فعالیت‌ها بین دو کشور در آینده هستیم و از فعالیت سازنده بخش خصوصی و دولت حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ در سوریه پایان نپذیرفته است، گفت: دشمن مشترک ایران و سوریه در هر مرحله با لباس جدیدی وارد می‌شود.

وزیر نفت و معادن سوریه اظهار داشت: البته در جنگ نظامی دشمن در تمام مراحل شکست خورده است اما در جنگ اقتصادی هر بار با یک لباس نسبت به ایران و سوریه اقدام می‌کند. بنابراین سوریه تصمیم دارد برای بازسازی به سمت دوستان واقعی خود برود و در این رابطه هم گام‌های بزرگی برداشته است.

غانم افزود: در سوریه در زمینه‌های اقتصادی برای بازسازی مناطق آسیب دیده در سطوح مختلف و همچنین برای بازتولید نفت کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به تجدید برخی قوانین توسط دولت سوریه اظهار داشت: ما در آینده نزدیک قانون جدید سرمایه‌گذاری در سوریه را تصویب می‌کنیم و سازمان سرمایه‌گذاری سوریه به همه پروژه‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری در این کشور را دارد، توجه خواهد کرد و تسهیلاتی به آنها ارائه  می‌کند.

وزیر نفت و معادن سوریه با بیان اینکه همکاری اقتصادی سوریه و ایران دارای دو جنبه خصوصی و دولتی است، گفت: در بخش دولتی انعقاد قراردادها انجام می‌شود اما آنچه موجب تقویت همکاری بخش خصوصی دو کشور می‌شود برگزاری نمایشگاه‌ها و تقویت ارتباط اتاق‌های بازرگانی دو کشور و حضور در نمایشگاه‌ها است.

غانم اظهار داشت:‌متاسفانه در زمینه اطلاع رسانی تسهیلات به بخش خصوصی کوتاهی‌هایی وجود دارد که این موضوع از طریق اطلاع‌رسانی توسط کانال‌های رسمی و وزارتخانه‌ها و کمیته‌های مشترکی که زاده این دیدارها هستند می‌تواند جبران شود. 

وی در خصوص حضور شرکت‌های نفتی در مناقصات وزارت نفت سوریه اظهار داشت: هر شرکتی که در نمایشگاه حضور داشته می‌تواند در مناقصات شرکت کند. 

وزیر نفت و معادن سوریه گفت:‌بخش نفتی ایران پیشرفت‌های زیادی داشته و در بازارهای جهانی مطرح است. بنابراین می‌دانیم که شرکت‌های ممتازی در این بخش در ایران وجود دارد و گام اول برای حضور این شرکت‌ها در مناقصات این است که آنها مدارک خود را ارائه دهند تا وارد مناقصات نفتی که وزارت  نفت سوریه ارائه می‌دهند شوند.

غانم با اشاره به صنعت پیشرفته پتروشیمی ایران گفت: به مدیران پالایشگاه حمص توصیه کرده‌ایم که با طرف ایرانی برای استفاده از مواد پتروشیمی ایرانی ارتباط داشته باشند. 

وی در ادامه با بیان اینکه دو قرارداد در مورد استخراج نفت در دو بلوک مختلف داریم ،‌گفت: پروژه‌های استراتژیک و مدت دار زیادی بین دو کشور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به آموزش کادر فنی سوریه در ایران در زمینه نفت اشاره کرد.

وزیر نفت و معادن سوریه گفت: بازسازی در سوریه کار گسترده‌ای است و در دوره بازسازی گرایش خاصی به ایران داریم و تبادل هیأت‌ها و مشارکت در نمایشگاه‌های سوریه وایران مدنظر ما می‌باشد.

غانم گفت: متاسفانه دستاوردهای سوریه در زمینه نفت به علت درگیر شدن با جنگ از بین رفته‌اند و آسیب‌های زیادی به بخش‌های نفتی کشورمان وارد شده و بر اثر جنگ متخصصین ما به شهادت رسیدند و بسیاری از ساختمان‌های این بخش از بین رفته است.

وی گفت: با توجه به اقدامات دشمنان برای بازسازی این بخش‌ها ما متکی به غرب نیستیم و دیدگاه ما به سمت شرق و همکاری با کشور ایران است و تاکید بر بازسازی بخش نفت به کمک دوستانمان از جمله ایران را داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول