اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عبدالفتاح السیسی: «اسلام سیاسی» عامل بی ثباتی در منطقه است

رئیس‌جمهور مصر که کشورش این روزها صحنه اعتراضات ضد دولتی است، در دیدار با رئیس جمهور آمریکا در نیویورک، مدعی شد که «اسلام سیاسی» عامل بی ثباتی در منطقه است.

عبدالفتاح السیسی: «اسلام سیاسی» عامل بی ثباتی در منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر شب گذشته (دوشنبه) با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در نیویورک دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، السیسی در این دیدار گفت که تلاش سال‌های گذشته برای نقش‌‌آفرینی «اسلام سیاسی» در منطقه، موجب بی ثباتی شد و تا زمانی که اسلام سیاسی برای رسیدن به قدرت بخواهد تلاش کند، منطقه در حالت بی ثباتی خواهد ماند.

او مدعی شد که افکار عمومی مصر هرگز اسلام سیاسی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و مردم مصر هنگامی که [اخوان‌المسلیمن] برای یک سال به قدرت رسیدند، آنها را نپذیرفتند. سخنان السیسی در خصوص اسلام سیاسی در حالی است که کشورش این روزها صحنه اعتراضات مردمی به فساد و سرکوب دولتی است و طبق دعوت احزاب بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) نیز قرار است تظاهرات ضد دولتی برگزار شود.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه از ترامپ بابت اینکه به گزینه نظامی به عنوان آخرین راه‌حل در سایه بحران در خلیج فارس، می‌نگرد، تشکر کرد.

دونالد ترامپ نیز در مقابل با تمجید از السیسی، مدعی شد که او عامل ثبات و آرامش در مصر است و تا پیش از وی مصر در آشوب به سر می‌برد. او بدون اشاره به دلایل اعتراضات مردمی در مصر گفت: «در همه کشورها اعتراضات وجود دارد.»

ترامپ در حالی اعتراضات مردمی در مصر را نادیده گرفت که پیش از این در جریان نشست «گروه ۷» همتای مصری خود را «دیکتاتور مورد علاقه من» خوانده بود. (جزئیات بیشتر)

 

حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از السیسی، در حالی است که «برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، روز گذشته در صفحه توئیتر خود از السیسی خواسته بود تا به حق مردم مصر برای تظاهرات احترام بگذارد. او گفته بود که ایالات متحده به حقوق بشر اهمیت بالایی قائل است به خصوص در مورد کشورهایی که کمک مالی فراوانی به آنها می‌شود.

تظاهرات علیه السیسی از روز جمعه گذشته آغاز شده و به دعوت احزاب سیاسی قرار است در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

اعتراضات پس از آن آغاز شد که فردی به نام «محمد علی» تاجر و هنرمند مصری که می‌گوید سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد؛ ویدئوهایی از ساخت کاخ‌های بزرگ ریاست‌جمهوری و همینطور فساد درون ارتش و خانواده السیسی منتشر کرد و سه‌شنبه گذشته برای اولین بار مردم را به تظاهرات در روز جمعه فراخواند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول