اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فهرست‌ «مجلات دارای اعتبار، جعلی و نامعتبر» دانشگاه آزاد اسلامی به‌روزرسانی شد

پنجمین جلسه اعتبارسنجی نشریات علمی و به‌روزرسانی فهرست‌های مجلات دارای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

فهرست‌ «مجلات دارای اعتبار، جعلی و نامعتبر» دانشگاه آزاد اسلامی به‌روزرسانی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پنجمین جلسه کمیته اعتبارسنجی نشریات علمی و به‌روزرسانی فهرست‌های مجلات دارای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کیفی‌سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و اهمیت آن در رتبه‌بندی دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی، توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه تعداد 46 مجله که قبلا توسط کارگروه‌های ارزیابی‌کننده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته بود، ارزیابی نهایی شد و فایل Journal Metrics 2018 تهیه شده نیز به منظور بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی و استان‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در پی ارائه فهرست‌ «مجلات دارای اعتبار» در خرداد ماه سال 1398، فهرست جدید به‌روزرسانی شد و با کد 98/3 برای بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی ارائه ‌شده است. این فهرست، حاصل هم‌اندیشی و همکاری با صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی هیات ممیزه دانشگاه، با در نظر گرفتن بخشنامه‌های مرتبط با دانشگاه است و شامل چهار مجموعه با تفکیک موضوعی به شرح زیر است:

Arts & Humanities Citation Index
Social Sciences Citation Index
Science Citation Index Expanded
Emerging Sources Citation Index

با توجه به پیچیدگی فرآیند شناسایی مجلات نامعتبر و جعلی و لزوم معرفی این دسته از مجلات، به دنبال ارائه فهرست‌ «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» در خرداد ماه 1398، این فهرست نیز توسط پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به‌روزرسانی شد که با کد 98/30 در وب سایت به نشانی http://rsh.rvp.iau.ir موجود هستند.

با توجه به لزوم و اهمیت ارائه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجلات معتبر، جلسات کمیته تخصصی اعتبارسنجی نشریات علمی هر سه ماه یک‌بار تشکیل خواهد شد و نتایج حاصل از آن به استحضار واحدهای دانشگاهی، اعضای هیات علمی، دانشجویان و تمام نویسندگان مقالات علمی خواهد رسید.

همواره جدیدترین نسخه فهرست‌ها مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته و این فهرست‌ها ملاک تشخیص خواهند بود.

لازم به ذکر است تمام موارد موجود در اطلاعیه 25 دی 97 (به‌روزرسانی فهرست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر و معرفی فهرست مجلات دارای اعتبار) که به استحضار تمام واحدها رسیده است، به قوت خود باقی بوده و همچنان ملاک عمل خواهد بود، در صورت عدم توجه به فهرست‌های مذکور، تمام مسؤولیت بر عهده نویسنده خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول