اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اجرای سرشماری 2021 هند با اپلیکیشن تلفن همراه

وزیر کشور هند از برگزاری سرشماری عمومی سال 2021 این کشور با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه خبر داده است.

اجرای سرشماری 2021 هند با اپلیکیشن تلفن همراه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، هند قصد دارد در اقدامی بی سابقه سرشماری عمومی سال ۲۰۲۱ خود را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه انجام دهد، از همین رو استفاده از روش سنتی کاربرد قلم و کاغذ در این کشور به کناری گذاشته می شود تا هند هر چه سریع‌تر به عصر دیجیتال بپیوندد.

سرشماری عمومی در کشوری همچون هند با وسعت و جمعیت زیاد به ۱۶ زبان مختلف انجام می شود. برگزاری این سرشماری حدود ۱.۷ میلیارد دلار هزینه در بر دارد و برگزاری دیجیتال آن می تواند تا حد زیادی از هزینه های مذکور بکاهد.

به گفته وزیر کشور هند، برگزاری سرشماری یادشده از اول مارس سال ۲۰۲۱ آغاز می شود. اما این کار در برخی ایالت‌های صعب العبور یا مواجه با چالش مانند کشمیر، هیماچال پرادش و اوتاراکند از اول اکتبر سال ۲۰۲۰ انجام می شود، جمع‌آوری داده‌های این سرشماری از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه صورت می گیرد و داده های یادشده برای برنامه ریزی های کلان در هند برای افزایش توسعه و رفاه به کار گرفته می شود.

در حال حاضر ۱۷.۵ درصد از کل جمعیت جهان در هند زندگی می کنند و وسعت جغرافیایی این کشور برابر با ۲.۴ درصد از کل وسعت جغرافیایی جهان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول