اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ساختمان مدرسه در نایروبی فروریخت، 7 دانش‌آموز کشته شدند+عکس

در حادثه‌ای غم‌انگیز، ساختمان یک مدرسه دو طبقه استعدادهای درخشان در پایتخت کنیا فروریخت که در پی آن 7 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند و 57 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ساختمان مدرسه در نایروبی فروریخت، 7 دانش‌آموز کشته شدند+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با فروریختن ساختمان مدرسه‌ای در «نایروبی» پایتخت «کنیا» دستکم هفت دانش‌آموز جان خود را از دست دادند و 57 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شبکه «الجزیره» گزارش کرد، بنا به گفته خدمات اورژانس حادثه فوق در حدود ساعت 07»00 صبح روز دوشنبه به وقت محلی (04:00 به وقت گرینویچ) در مدرسه دو طبقه استعدادهای درخشان به وقوع پیوست.

 

«پیتر آبوائو» مدیر روابط عمومی و ارتباطات صلیب سرخ کنیا در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: «تاکنون مرگ هفت دانش‌آموز تأیید شده است و 57 نفر نیز زخمی شده‌اند».

وی ادامه داد: «زمانی که ساختمان مدرسه فروریخت، دانش‌آموزانی در کلاس‌های طبقه بالا حضور داشتند. ما همچنان در جستجو هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه دانش‌آموزان نجات پیدا کرده باشند».

 

طبق گفته مدیر روابط عمومی و ارتباطات صلیب سرخ کنیا، مدرسه فوق، 800 دانش‌آموز زیر 14 سال داشته است و خانواده دانش‌آموزان این مدرسه هم‌اکنون در بهت و حیرت به سر می‌برند.

مدرسه فوق یک نهاد خصوصی بوده است و «جان کیاری» یکی از قانونگذاران محلی گفته است که این منطقه فاقد زمین عمومی است که بتوان در آن یک مدرسه دولتی مناسب ساخت و مدرسه فوق، سازه ضعیفی داشته است.

 

بر اساس این گزارش، مدارس کنیا در سالهای اخیر، متحمل چندین تراژدی شده‌ است به طوریکه در چندین مورد به صورت مرموز، مدارسی به آتش کشیده شد و در یکی از آن موارد در سال 2017، 9 دانش‌آموز دختر در این کشور جان خود را در این حملات از دست دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول